سئو برای کسب و کارهای کوچک چه فوایدی دارد؟
در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص کسب و کارهای کوچک و میزان اثر بخشی سئو بر این دسته از کسب و کارها صحبت کنیم. ما را دنبال نمایید. سئو به طور کلی برای تمامی وبسایت ها اثربخشی مثبت ارد. اما برای وبسایت هایی که معرف کسب و کارهای نوپا هستند از اهمیت بیشتری برخوردار است.
افزایش میزان اعتبار کسب و کار شما
هر چه وب سایت در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود، افراد بیشتری به قابل شما و کسب و کار شما اعتماد میکنند (به جز مواردی که مبلغی برایشان پرداخت میشود). حقیقت این است که ۹۸ درصد افراد شغلی را انتخاب میکنند که در صفحه اول نتایج جستجوی قرار دارد. سئو شما باید کسب و کار شما را در همان صفحه اول ظاهر کند و شما را به واسطهی بازدیدهای برگشتی، مشتریان راضی و نظرات مثبت در آن جایگاه نگه دارد.
بهبود برندسازی
سئو میتواند برند تجاری شما را مانند ایجاد اعتماد و اعتبار، بهبود بخشد چرا که هر دو به قرارگیری در صفحه اول جستجو متکی هستند. اگر سایت شما به طور مداوم در کنار کلیدواژهای خاص در جستجو قرار میگیرد، این همنشینی کسب و کار شما را به عنوان یک بازیگر کلیدی در آن صنعت، برندسازی میکند. بدون تلاش اضافی، جستجوهای تحت وب به طور خودکار در مورد اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه میدهید، پاسخ مثبت دارند. در واقع، مسئولیت شما برآورد کردن این انتظار برای تکمیل فرایند برندسازی است.
مشارکت بیشتر میان شما و مشتریان
چندین نشانگر وجود دارد که بر رتبه بندی سئو تأثیر میگذارد، از جمله مدت زمانی که یک بازدیدکننده در سایت شما میگذراند. زمان بالا در نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت، مزیتهایی را ایجاد میکند. اگر شما محتوای جذاب داشته باشید که توجه مردم را جلب کند، آنها مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد. این امر منجر به کلیک بیشتر، فروش بیشتر و همچنین باعث افزایش رتبه بندی سئو شما میشود. در واقع، هرچه رتبه بندی سئو شما بالاتر باشد، بازدیدکنندگان با کیفیتتر از سایت شما بازدید خواهند کرد و به دلیل محتوای خوب، مدت زمان بیشتری در سایت خواهند ماند که میتواند منجر به فروش بیشتر نیز شود.
فعالیت همیشگی
مشتری شما باید قادر باشد که در هر لحظه از شبانه روز شما را پیدا کند. در صورتی که شما صفحهای در رتبه بندی سئو داشته باشید، این امکان برای مشتریتان فراهم خواهد شد. سئو شما شبانه روز، در آخر هفته و تعطیلات و بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوا کار میکند. با یک سئو خوب، شما به معنای واقعی کلمه، به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته مشتری خود را هدف قرار میدهید و بدون نیاز به حضور فیزیکی، منجر به خرید و فروش میشوید. در واقع، هنگامی که شما میخوابید، مرخصی میروید و یا فقط استراحت میکنید، وب سایت شما در حال کار خواهد بود.
بازدیدکنندگان را دنبال کنید
هر بازدید کننده یک مشتری بالقوه است و برخی از آنها قبل از انجام معامله نیاز به کمی قانع شدن دارند. این افراد از طریق سئو شما، وب سایتتان را پیدا میکنند که با داشتن یک محتوای مناسب میتوانید افرادی را که حتی قصد خرید ندارند را به یک خریدار تبدیل کنید. صفحه “سؤالات متداول” این زمینه را فراهم کرده و شما را پاسخگو و آگاه میسازد. مطالعات موردی (Case Studies) و نظرات مشتری، مزایای محصولات و یا خدمات شما را به صورت کامل نشان میدهد و سرانجام، کوپنها، تبلیغات، نقل قولها و … آخرین هشدارهای خرید را فراهم میکنند. محتوایی از سئو شما پشتیبانی میکند که به نوبه خود باعث شود که افراد مناسب دوباره به وب سایتتان بازگردند.
افزایش درآمد
مشاغلی که فقط سئو را به عنوان راهی برای هدایت ترافیک به وب سایت میدانند، سایر مزایایی که ارائه میدهد را از دست خواهند داد. با درک واقعی از تأثیرات مثبتی که سئو برای شما فراهم میکند، شما میتوانید از این فرایند در کمپینهای بازاریابی، فروش و برندسازی خود استفاده کرده و یک حضور آنلاین منسجم برقرار کنید.
شما نیز برای بهینهسازی سایت کسب و کار خودتان و افزایش چند برابری ترافیک ارگانیک، میتوانید در دوره آموزشی سئو آزمایشگاه تخصصی سئولب شرکت کنید. این دورهها در دو سطح سئو حرفهای و سئو مقدماتی بصورت حضوری و آنلاین برگزار میشود.