ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> چگونه ماشین لباسشویی را جا به جا کنیم؟

چگونه ماشین لباسشویی را جا به جا کنیم؟

دنیای مدرن امروز، راحتی های بسیاری را در زندگی روزمره پدید آورده است. بسیاری از فعالیت هایی که به سختی و با صرف انرژی بسیار و در مدت زمانی طولانی انجام می شد، اکنون در سریعترین زمان ممکن و بدون کوچکترین زحمتی انجام می شود.

یکی از بهترین اختراعات بشر که راحتی و آسایش را به همراه آورده است، ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی یکی از اصلی ترین لوازم موجود در هر خانه ای محسوب میشود. با کمک این دستگاه، فرایند شست و شو در سریع ترین زمان و به بهترین نحو انجام می شود و شما در مدت زمانی کوتاه می توانید لباس ها و ملحفه های تمیز و خوش بو داشته باشید.

ماشین لباسشویی دستگاهی سنگین است و کمتر پیش می آید که شخصی اقدام به جابه جایی آن نماید. مگر اینکه شما به دلیل مستاجر بودن و یا خرید خانه جدید، مجبور باشید که ماشین لباسشویی خود را از مکانی به مکانی دیگر حمل نمایید. در این شرایط شما نیاز دارید تا هم اتصالات ماشین را به خوبی جدا نموده و هم اینکه در محل جدید، این اتصالات را به خوبی و درستی برقرار نمایید.

جابه جایی ماشین لباسشویی باید به بهترین نحو ممکن انجام پذیرد تا هم کوچکترین ایرادی در آن ظاهر نشود و هم اینکه خروج آب باقی مانده در شلنگ ها، محیط اطراف را کثیف نکند. به همین دلیل در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که ماشین لباسشویی را چگونه جا به جا و حمل نماییم.

جدا کردن اتصالات از ماشین لباسشویی پیش از جا به جایی

جداکردن اتصالات ماشین بسیار ساده است، تنها کافی است که به نکات زیر توجه کنید و دستمال و سطل در کنار خود داشته باشید.

در مرحله اول شما باید شیر ورود آب را ببندید تا مانع از ورود آب به درون ماشین شوید. در این شرایط حتما بررسی کنید که هر دو شیر آب گرم و سرد را بسته اید.

در مرحله دوم، شما باید آب موجود درون شلنگ ها را تخلیه نمایید، برای این کار، شستشوی گرم را انتخب نموده و برای 30 ثانیه دستگاه را روشن کنید. تنظیمات را روی چرخش (Spin)، قرار دهید تا آبی که درون لباسشویی جمع شده است تخلیه شود. سپس ماشین لباسشویی را خاموش کنید.

در مرحله سوم آبی که درون شلنگ های ورودی و خروجی باقی مانده است را تخلیه کنید و درون سطل بریزید.

 حال می توانید لباسشویی را از برق بکشید. برای اینکه سیم لباسشویی در هنگام جا به جایی آسیب نبیند، سیم را به گونه ای مناسب جمع کنید و با کمک چسب نواری در پشت ماشین لباسشویی بچسبانید.

در این مرحله شلنگ تخلیه را از لوله تخلیه فاضلاب (که به دیوار متصل است)، جدا نموده و آب موجود درون آن را تخلیه نمایید.

درب ماشین لباسشویی را ببندید. با کمک نوار چسب، آن را به بدنه لباسشویی بچسبانید و محکم کنید تا در حین جابه جایی باز نشود و آسیب نبیند.

حمل و جا به جایی لباسشویی

پس از اینکه اتصالات لباسشویی را به طور کامل جدا کردید، شلنگ ها را پیش از بستن درب ماشین، درون دیگ قرار دهید یا با کمک چسب به پشت لباسشویی بچسبانید. حمل ماشین لباسشویی کاری است که به تنهایی انجام نمی شود و اگر خانه شما پله داشته باشید، شما نیاز به دو نفر نیروی کمکی خواهید داشت. بنابراین در ادامه به بیان نحوه حمل صحیح ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

برای جا به جایی راحت تر می توانید با کمک اهرم، لباسشویی را بر روی یک میز چرخدار قرار دهید. پس از قرار دادن لباسشویی بر روی میز، باید با کمک کابل آن را محکم نمایید تا در حین حمل، حرکت نکند.

حال می توانید با نیروی های کمکی، لباسشویی را جا به جا نمایید.

برقراری اتصالات لباسشویی پس از جابه جایی

در این شرایط شما باید همان اتصالاتی که در ابتدا باز نمودید را برقرار نمایید. اگر در هنگام باز کردن دقت و توجه لازم را داشته باشید، در هنگام اتصال هم مشکلی نخواهید داشت.

در ابتدا شلنگ ها را بررسی نمایید تا خرابی و زنگ زدگی نداشته باشد و اگر ایرادی در آنها وجود دارد، حتما نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید.

شلنگ ها را به لوله های آب سرد و گرم وصل نمایید، شلنگ ها را بیش از اندازه سفت نکنید، زیرا سبب می شود تا واشر آن پاره شده و شلنگ چکه کند.

لوله تخلیه را متصل نمایید.

مطمئن شوید که دستگاه تراز شده باشد. اگر دستگاه به خوبی تراز نشده باشد، در حین کار دچار لرزش شدید خواهد شد.

دستگاه را به برق متصل نموده و آن را روشن نمایید.

مطمئن شوید که دستگاه به خوبی کار می کند و هیچ چکه ای در قسمت ورودی آب و تخلیه دستگاه وجود ندارد.

مشکلات ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ممکن است در طول عمر خود دچار مشکلات و ایراداتی شود که هر یک از آنها می تواند به علت های مختلف باشد. در ادامه مطلب به بررسی شایع ترین مشکلات لباسشویی بکو و زیرووات خواهیم پرداخت. البته این مشکلات ممکن است در لباسشویی های برندهای دیگر هم روی دهد. از جمله این مشکلات عبارت اند از:

در حالی که دستگه به برق متصل است، دکمه استارت (شروع) را می زنید ولی ماشین روشن نمی شود و هیچ حرکتی ندارد.

دستگاه روشن می شود اما حرکتی ندارد.

لباسشویی روشن می شود اما عمل آبگیری انجام نمی شود.

ماشین لباسشویی آبگیری می کند، اما فرایند شستشو آغاز نمی شود.

ماشین دائما آبگیری می کند و آب داخله مخزن لبریز می شود.

ماشین لباسشویی در حالی که خاموش است آبگیری می کند.

ماشین لباسشویی دچار نشت آب شده است.

آب درون ماشین لباسشویی گرم نمی شود.

بعد از اینکه آبگیری انجام شد، موتور شروع به کار می کند و به طور ناگهانی از کار می افتد.

ماشین لباسشویی در حال کار است، اما تخلیه آب انجام نمی شود.

ماشین لباسشویی کار می کند اما دور تند ندارد و عمل آبکشی انجام نمی شود.

ماشین در هنگام عمل آبکشی به شدت می لرزد.

ماشین لباسشویی روشن است و صدای موتور را می شنوید، ولی دیگ آن نمی چرخد.

ماشین لباسشویی کار می کند، اما پس از شستشو، شوینده بر روی لباس باقی می ماند.

 و …

در صورت بروز هر یک از این مشکلات و مسائلی از این دست، بهتر است هرچه سریعتر با نمایندگی تعمیرات تماس گرفته و از راهنمایی ها و خدمات متخصصین استفاده نمایید.