ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> افزونه وردپرس >> آموزش ایجاد مگامنو در وردپرس‎

آموزش ایجاد مگامنو در وردپرس‎

12345
آموزش ایجاد مگامنو در وردپرس‎بازبینی توسط سیما امینی در 24-07-1400امتیاز: 5.0آموزش ایجاد مگامنو در وردپرس‎به عنوان یک مدیر وب سایت، تصور می کنید که برای جذب بیشتر بازدید کننده به چه چیزهایی نیاز دارید؟ هر وب سایتی با هر فعالیتی، خوا فروش محصول یا ...

به عنوان یک مدیر وب سایت، تصور می کنید که برای جذب بیشتر بازدید کننده به چه چیزهایی نیاز دارید؟

هر وب سایتی با هر فعالیتی، خوا فروش محصول یا ارائه خدمات و یا هر فعالیت دیگری، برای جذب بیشتر کاربر نیازمند یک منوی جذاب و حرفه ای می باشد. منوها به کاربران سایت کمک می کنند تا بتوانند به سرعت به محتوای مورد نیاز خود دست یابند، علاوه بر این منوها تاثیر بسیار مثبتی در ظراهر سایت دارند و می توانند باعث جذابیت صفحات وب سایت شوند.  سیستم مدیریت محتوای وردپرس به طور پیشفرض و بدون نیاز به افزونه خاصی ساخت منوهای کشویی ساده را برای شما فراهم می‌کند، که این منوهای ساده هیچگونه قابلیت شخصی‌سازی و امکانات پیشرفته را ندارند، برای داشتن یک منو زیبا و منحصربفرد بهتر است از افزونه مگا منو برای وردپرس استفاده کنید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا ساخت مگامنو در وردپرس را با افزونه محبوب Max Mega Menu به شما آموزش دهیم.

مگامنو چه فایده‌ای برای سایت ما دارد؟

مگامنو در وردپرس یکی از مواردی است که شکل ظاهری زیبا و جذابی به سایت شما می‌بخشد. نظر بازدیدکننده را در لحظه نخست به خود جلب کرده و باعث می‌شود مدت زمان بیشتری در سایت شما بماند و مطالب دیگر وبسایت را نیز مورد بررسی قرار دهد. سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان را برای شما فراهم کرده تا به کمک یک افزونه و بدون نیاز به کدنویسی یک مگامنو حرفه‌ای به سایت خود اضافه کنید، ساخت مگامنو در وردپرس با Max Mega Menu بسیار آسان است. در ادامه مقاله با این افزونه بیشتر آشنا خواهید شد.

مزیت مگامنو نسبت به منوی آبشاری

مطمئنن فرق های زیادی بین منو های آبشاری و مگامنو ها هستش که ما میتونیم بهترین تفاوت رو بگیم و اونم این هستش که اگر شما بخواهید یک منوی ۱۵ المانی رو یا ۱۵ زیر منو رو توی منوی آبشاری نمایش بدید باید ۱۵ ردیف داشته باشید. توی هر ردیف یک منو قرار بگیره که این میتونه کامل عرض صفحه رو بگیره و حتی گاهی میتونه از اسکرول کردن استفاده بشه و این اصلاً کار درست و استاندارد نیست.

ما با مگامنو به راحتی می تونیم ۱۵ تا زیر منو و آیتم منو رو به سه ستون تقسیم بکنیم و توی هر ستون ۵ آیتم قرار بدیم و با این کار به راحتی میتونیم توی عرض کم ۱۵ زیرمنو نمایش بدیم و حتی بیشتر از این، پس مگامنو خیلی خیلی بهتر از منوی آبشاری هستش و شما هم سعی کنید حتماً از مگامنو استفاده بکنید.

افزونه Max Mega Menu

افزونه Max Mega Menu با بیش از 400 هزار نصب فعال از بهترین و قدرتمندترین افزونه‌ها برای ساخت مگامنو در وردپرس می‌باشد. این افزونه طراحی ساده و آسانی دارد، با اکثر قالب‌های وردپرسی سازگار است، و همچنین امکانات سفارشی‌سازی بسیار گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک افزونه Max Mega Menu قادر خواهید بود منوهای کشویی و چندستونی جذاب بسازید و از تصاویر و فیلم‌ها به راحتی در داخل منوها استفاده کنید. در ادامه مقاله به نحوه کار با افزونه مگا منو برای وردپرس خواهیم پرداخت.

آموزش ساخت مگامنو در وردپرس به صورت گام به گام

شاید این سوال شما نیز باشد و مانند بسیاری از افراد به دنبال آموزش ساخت مگامنو در وردپرس باشید. در واقع به دنبال مورد خوبی رفته اید.

Mega Menus به شما امکان می دهد تا منوهای کشویی چند ستونی را با استفاده از آیتم هایی مانند تصاویر و فیلم ها به ناوبری خود اضافه کنید. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید به راحتی یک مگامنو به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

آموزش افزودن Mega Menu در وردپرس

Mega Menus برای وبسایت هایی که محتوای زیادی را در خود جای داده اند، بسیار مفید است. ساخت مگامنو در وردپرس به مدیران وبسایت اجازه می دهد تا موارد بیشتری را در فهرست اصلی خود نشان دهند.

وبسایت های معروف مانند رویترز، Buzzfeed و Starbucks از مگامنوها برای نمایش منوهای ناوبری بسیار جذاب و تعاملی استفاده می کنند.

در حالی که منوهای ناوبری پیش فرض در وردپرس به شما امکان اضافه کردن منوهای کشویی و حتی افزودن نمادهای تصویر در کنار هر مورد را می دهد، گاهی اوقات فقط به یک منوی بزرگ احتیاج دارید.

بیایید یاد بگیریم که چگونه می توان به راحتی یک مگامنو به وبسایت وردپرسی خود اضافه کرد.

ساخت مگامنو در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Max Mega Menu است. این بهترین افزونه رایگان برای ساخت مگامنو در وردپرس است که در مخزن آن موجود می باشد.

پس از فعال شدن افزونه، یک مورد جدید را به فهرست مدیریت وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن به صفحه تنظیمات افزونه منتقل می شوید.

تنظیمات پیش فرض برای اکثر وبسایت ها کار خواهد کرد. با این حال، شما باید حداقل رنگ های منو را تغییر دهید تا مگامنوی طراحی شده با سایر المان های وبسایت همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

برای اینکه بفهمید از کدام رنگ ها در طرح زمینه شما استفاده شده است، می توانید از ابزار Inspect در مرورگر خود استفاده کنید.

پس از دریافت کد hex رنگ، می توانید آن را در یک فایل متنی جای گذاری کنید تا بعداً استفاده شود.

سپس، باید به صفحه تنظیمات mega menu بروید، روی برگه “Menu Themes” کلیک کنید و سپس بخش “Menu Bar” را انتخاب نمایید.

در اینجا می توانید رنگ پس زمینه مورد استفاده توسط مگامنو را جایگزین کنید تا با تم رتگی سایر منوهای قالب شما مطابقت داشته باشد.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون که تنظیمات مگامنو را پیکربندی کردیم، بیایید مگامنوی خود را بسازیم.

ابتدا باید از صفحه Appearance »Menus دیدن کرده و سپس موارد اصلی و کاربردی را به فهرست خود اضافه کنید. سپس در صفحه منوها باید با علامت زدن در کادر زیر “تنظیمات منو”، mega menu را فعال کنید.

پس از آن یکی از موارد منو را انتخاب کنید و دکمه “Mega Menu” را در برگه منو مشاهده خواهید کرد.

با کلیک بر روی دکمه یک پنجره ظاهر می شود. در اینجا می توانید هر ابزارک وردپرس را به مگامنوی خود اضافه کنید و تعداد ستون هایی را که می خواهید نمایش داده شود را نیز انتخاب نمایید.

همچنین برای ویرایش تنظیمات ویجت می توانید بر روی نماد آچار موجود در ویجت کلیک کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات ابزارک خود، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

پس از پایان کار، می توانید پنجره بازشو را ببندید و از وبسایت خود دیدن کنید تا مگامنو را در صفحه اصلی وبسایت خود مشاهده فرمایید.

QR: آموزش ایجاد مگامنو در وردپرس‎
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=27435

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.