ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست‎

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست‎

12345
صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست‎بازبینی توسط سیما امینی در 29-09-1400امتیاز: 5.0صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست‎رسیدن به شهرت و معروف شدن و یا در دنیای سایت ها، افزایش بازدید کننده، از طریق دیدن حاصل می شود، هر چه بیشتر دیده شوید معروف تر می شوید ...

رسیدن به شهرت و معروف شدن و یا در دنیای سایت ها، افزایش بازدید کننده، از طریق دیدن حاصل می شود، هر چه بیشتر دیده شوید معروف تر می شوید و کاربران بیشتری را به سمت سایت خود جذب می کنید. یکی از اصلی ترین روش های دیده شدن، استفاده از بازاریابی اینترنتی است و یکی از مهمترین مسائلی که در بازاریابی اینترنتی مطرح است، استفاده از صفحه ورود است.

اگر به بیان ساده بخواهیم بگوییم، صفحه فرود یا همان لندینگ پیج، دروازه ورور کاربر به سایت است. هنگامی که تبلیغاتی انجام می دهیم و یا لینکی از سایت دیگری می گیریم، کاربر با آن لینک وارد سایت ما و وارد صفحه ای می شود که ما آن را انتخاب نموده ایم. اینکه مشتری در سایت ما باقی بمانمد و از خدمات ما استفاده نماید و یا محصول ما را خریداری نماید، کاملاض وابسته به این است که کاربر در ابتدای ورود به سایت ما وارد چه صفحه ای شده است و یا به عبارت ساده تر آیا صفحه فرودی که در نظر گرفته ایم جدابیت کافی دارد که بتوان کاربر را به سمت خود جلب نماید؟

همانطور که دیدیم صفحه فرودهایی که انتخاب می کنیم بسیار اهمیت دارند و کاملاً باید حساب شده نسبت به انتخاب لندینگ پیج اقدام نماییم. با توجه به اهمیت این مبحث، در نظر داریم که در این مطلب به طور کامل به معرفی صفحه فرود یا لندینگ پیج بپردازیم، اگر به پیشرفت سایت خود و جذب بازدید کننده علاقه مند هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

لندینگ پیج چیست؟

در بازاریابی اینترنتی لندینگ پیج (landing page) یا صفحه فرود به یک صفحه شاخص در وبسایت شما گفته می‌شود که برای هدفی که در وبسایت یا کمپین تبلیغاتی خود دنبال می‌کنید ساخته شده است. این هدف می‌تواند پر کردن یک فرم، ثبت نام در سایت و یا انجام یک خرید باشد. هنگام ساخت و طراحی یک صفحه فرود باید یک هدف خاص را کسب و کار خود در نظر داشته باشید و طبق همان هدف آن را طرح‌ریزی کنید و توسعه دهید.
ساخت یک صفحه لندینگ می‌تواند چالشی بزرگ برای شما باشد. چرا که این صفحات باید به بیشترین میزان ممکن بهینه شده باشند و انتظار شما از مخاطب را برآورده کنند. همچنین در نظر بگیرید تمام هزینه‌هایی که برای تبلیغات و بازاریابی خود صرف می‌کنید متمرکز بر افزایش ترافیک و بازدیدکننده در صفحه لندینگ یا فرود شماست. بدون خطا بودن ممکن نیست ولی هر اشتباهی می‌تواند به سوددهی و به ثمر رسیدن کمپین و تبلیغات شما ضرر برساند. بنابراین بهتر است شما قالب‌های لندینگ بسیاری را مشاهده و بررسی کنید که توسط بزرگترین و متخصص‌ترین طراحان و شرکت‌ها طراحی شده‌اند و جواب خود را پس داده‌اند. این گونه صفحات از نظر تجربه کاربری (UX) توسط طراحان حرفه‌ای متناسب با هر هدفی کاملا بهینه شده‌اند. یک لندینگ ساز خوب می‌تواند راه سخت و پرچالش به نتیجه رسیدن کمپین تبلیغاتی را آسان و کوتاه کند.
برخی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ معتقدند صفحه لندینگ شما باید کاملا متمایز با صفحات داخلی و ساختار کلی سایت شما باشد و حتی منو و دکمه‌ای به صفحات درونی وبسایت شما نداشته باشد تا حواس کاربر را از هدفی که در لندینگ خود دنبال می‌کنید پرت نکند. متداول‌ترین صفحه لندینگی که استفاده می‌شود برای تبلیغات کلیکی است. این تبلیغ می‌تواند تبلیغات کلیکی در گوگل و یا بنری در سایت‌های مختلف باشد. درواقع این صفحه، صفحه‌ای است که افراد پس از کلیک روی تبلیغ شما «فرود» می‌آیند.

اهداف صفحه لندینگ چیست؟

پس از آشنایی با کاربردهای صفحه لندینگ، باید بدانیم که اهداف صفحه لندینگ چیست؟ برای چه موارد باید صفحات لندینگ را طراحی کنیم؟ اهداف صفحه لندینگ:

  • فروش محصولات : در این صفحات می توانید محصولات و کالاهای خود در معرض فروش قرار دهید. اساسی ترین هدف این صفحات، فروش محصول و خدمات است.
  • ایجاد سرنخ برای فروش : هدف اصلی این صفحات، جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان است. اطلاعاتی مثل نام، سن، ایمیل و هر نوع اطلاعات دیگری که بتوان از آن برای ایجاد ارتباط و بازاریابی استفاده کرد.
  • ایجاد رابطه با کاربران : این صفحه، ترکیبی از صفحه فروش محصولات و صفحه سرنخ است. با کمک این صفحه می توانید کاربران بالقوه ای که از محصولات بازدید کرده اند را به مشتری تبدیل کنید.

بهترین روش برای ایجاد یک صفحه فرود

از توضیحات کلی راجع به صفحه فرود و اهمیت آن که بگذریم، می‌رسیم به اینکه چطور یکی از آنها را بسازیم؟ برای شروع این چند نکته را در ذهن داشته باشید:

  • صفحه فرود یا لندینگ پیج، تنها یک صفحه‌ی واحد است. بدون نیاز به منو یا بخش های ناوبری یک سایت معمول، زیرا بازدیدکنندگان شما قرار نیست به هر جایی از وب سایت که می خواهند بروند. هر چند می توانید از لینک لنگر (Anchor Links) هم استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید هر چه ساده تر بهتر. هدف شما از ساخت صفحه فرود واضح است، پس باید مسیری مستقیم و به دور از حاشیه برای رسیدن به این هدف ترسیم کنید.

  • برای رسیدن به همان هدفی که برای خودتان تعریف کرده اید، صفحه فرود شما باید ساده و متمرکز باشد. متن ها و توضیحات تان را واضح، مختصر و مفید بنویسید. بازدید کنندگان را با اطلاعات غیرمرتبط و اضافی سردرگم نکنید. چیزی که آنها دریافت می کنند، چیزی است که آنها می بینند.
  • فقط سه کلمه: فراخوان انجام کار (CTA – Call To Action). این دکمه ها یا لینک ها باعث می شوند بازدیدکنندگان برای انجام همان کاری که شما صفحه فرودی برایش ساخته اید، ترغیب شوند: ثبت نام در سایت، اشتراک در خبرنامه، ثبت سفارش یا هرآنچه که شما می خواهید آنها انجام دهند.
    کل صفحه باید جوری طراحی شده باشد تا Call to Action را به خوبی به نمایش بگذارد تا بازدیدکنندگان در سریع ترین زمان بتوانند اقدام کنند.
  • اولین احساس و بازخورد مخاطب زمانی که صفحه فرود یا لندینگ پیج شما لود می شود، کلیدی ترین قسمت ماجراست. در طراحی صفحات فرود شما باید با طراحی چشم نواز، تصاویر زیبا و فضای بصری گیرا فورا توجه بازدید کنندگان را جلب کنید. درست است که صفحات فرود ماموریتی مشخص دارند، اما به این معنا نیست که نمی توانند سرگرم کننده باشند.
    مطمئن شوید که لندینگ پیج شما در دستگاه های مختلفی چون موبایل و تبلت هم جذاب به نظر می رسد. سهم عمده ای از ترافیک و بازدید شما، از سمت موبایل تامین می‌شود و بازدیدکنندگان نسبت به سایت های بدقواره روی صفحه موبایل شان، احساس خوشایندی نخواهند داشت.

QR: صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست‎
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=27498

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.