ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> یوتیوب بیشتر پول در می آورد یا اینستاگرام؟

یوتیوب بیشتر پول در می آورد یا اینستاگرام؟

12345
یوتیوب بیشتر پول در می آورد یا اینستاگرام؟بازبینی توسط سیما امینی در 16-11-1398امتیاز: 5.0یوتیوب بیشتر پول در می آورد یا اینستاگرام؟یوتیوب به عنوان یک وبسایت و پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو و اینستاگرام با تخصص در زمینه ی اشتراک گذاری عکس برای کسب درآمد و امکاناتشان با یکدیگر در نگاه افراد ...

یوتیوب و اینستاگرام

یوتیوب به عنوان یک وبسایت و پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو و اینستاگرام با تخصص در زمینه ی اشتراک گذاری عکس برای کسب درآمد و امکاناتشان با یکدیگر در نگاه افراد در رقابت هستند. اما در سال 2019 کدام یک درآمد بیشتری را برای شرکت مادر خود کسب کرده است؟

شاید با خود فکر کنیم که اینستاگرام یک پلتفرم است که به شکل رایگان در دسترس ماست و درآمد آن چگونه و از کجا برای شرکت فیسبوک کسب می شود؟ اما باید بگوییم اینستاگرام در سال 2019 یک چهارم از کلیه ی درآمد فیسبوک را به خود اختصاص داده و مهم ترین شیوه ی آن تبلیغات بوده است.

موضوع جالب این است که اینستاگرام که بیشتر به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس شناخته می‌شود، درآمدی بیشتر از پلتفرم یوتیوب که محبوب‌ترین پلتفرم ویدیویی در دنیاست دارد. یوتیوب در سال گذشته ۱۵.۱ میلیارد دلار درآمد داشته که ۵ میلیارد دلار کمتر از پلتفرم اشتراگ‌گذاری عکس تحت مالکیت فیسبوک است. البته تفاوتی اساسی میان این دو پلتفرم وجود دارد.

برای مثال یوتیوب درآمد‌های حاصل از تبلیغات خود را با تولید کنندگان محتوا به اشتراک می‌گذارد در حالی که اینستاگرام چنین کاری انجام نمی‌دهد و تنها بخشی از هزینه تجهیزات را در اختیار تولید کنندگان محتوا می‌گذارد که هیچ‌گاه‌ هم به ارقام ۵ رقمی (۱۰ هزار دلار) نمی‌رسد. البته این را هم در نظر بگیرید که پلتفرم‌های ویدویی، هزینه‌های بیشتری برای استریم دارند تا پلتفرم‌های عکس محور مانند اینستاگرام.

فیسبوک در رابطه با درآمد اینستاگرام سکوت اختیار کرده و همچنین در رابطه با تعداد کاربران نیز اطلاعاتی منتشر نکرده است. آخرین باری که این کمپانی تعداد کاربران شبکه اجتماعی محبوب خود را اعلام کرد، حدود یک میلیارد نفر در سال ۲۰۱۸ بود. با این حال می‌توان انتظار داشت که این پلتفرم محبوب درآمد‌های این چنینی نیز داشته باشد، زیرا تبلیغات را می‌توان همه جای این برنامه پیدا کرد.

ایجاد امکان خرید در اینستاگرام سبب جذب شرکت های بزرگ شده است و همچنین مشاهده ی تبلیغات در میان استوری ها نیز خود یک شیوه ی کارآمد در نمایش تبلیغات است. در هر صورت کلیه ی این اعداد و ارقام یک چیز را نشان می‌دهند و آن هم این است که اینستاگرام دیگر یک پروژه جانبی برای فیسبوک نبوده و این کمپانی قصد دارد تا در آینده تمرکز بیشتری روی بهبود سوددهی آن کند.

QR: یوتیوب بیشتر پول در می آورد یا اینستاگرام؟
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=27158

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.