الگوریتم فرشنس گوگل چه کاره است؟
الگوریتم های گوگل تعداد زیادی هستند اما یکی از جدیدترین آن ها که به مررو در حوزه ی زبان فارسی فعالیتش را آغاز خواهد کرد، الگوریتم طراوت یا فرشنس گوگل است. این الگوریتم را در ادامه خواهیم شناخت. تمرکز الگوریتم فرشنس گوگل بر تازگی محتوا و جدید بودن و کاربردی بودن آن است. با ما همراه باشید.
الگوریتم طراوت یا همان فرشنس همانند یک مسئول کتابخانه است که وظیفه دارد تاریخ انتشار کتاب ها را دسته بندی کرده و سری چاپ آن ها را نظم می دهد. طرز کار این الگوریتم نمونه ی خوبی از یک کتابدار دار است. این الگوریتم بر روی تاریخ انتشار ها فوکوس می کند و بر اساس این موضوع به محتوای وبسایت ها نمره می دهد.
این موضوع یک نگرانی و مشغله حساس برای وبسایت هاست که به طور مداوم سایت خود را آپدیت کنند وگرنه ممکن است که از دور عقب بیفتند. همچنین با وجود این الگوریتم می توان امیدوارم بود که همیشه یه سری وبسایت ها صدر نشین نیستند و به مرور جایگاه ها بر اساس تازگی محتوا تغییر می کند.
الگوریتم گوگل فرشنس تک بعدی عمل می کند؟
پاسخ این سوال قطعا منفی است زیرا این الگوریتم تنها یکی از بازرسان گوگل است و برای یک محتوا تنها تاریخ انتشار تعیین کننده جایگاه آن نیست. الگوریتم های دیگری همانند کبوتر، مرغ مگس خوار و…. نیز از جوانب دیگری همچون اصالت محتوا، سئو، کیفیت نوشتاری و…. محتوای تولید شده را بررسی می کنند تا مطابق با نمره ی معدل نهایی مقام یک محتوا و جایگاه آن در موتور جستجوی گوگل تعیین شود.
تا اینجای کار ما با اساس کار الگوریتم Freshness و میزان اثر بخشی آن آشنا شدیم. اما می خواهیم با جزئیات تکمیلی بیشتری از این الگوریتم آشنا شویم