ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> افزونه وردپرس >> بررسی و حذف لینک های شکسته در وردپرس‎

بررسی و حذف لینک های شکسته در وردپرس‎

12345
بررسی و حذف لینک های شکسته در وردپرس‎بازبینی توسط سیما امینی در 02-12-1400امتیاز: 5.0بررسی و حذف لینک های شکسته در وردپرس‎یکی از مهمترین مسائلی که دغدغه تمامی مدیران سایت هاست، سئو سایت است. بهبود سئو سایت می تواند تاثیر بسازایی بر رتبه سایت از نظر موتورهای جستجو داشته باشد. یکی ...

یکی از مهمترین مسائلی که دغدغه تمامی مدیران سایت هاست، سئو سایت است. بهبود سئو سایت می تواند تاثیر بسازایی بر رتبه سایت از نظر موتورهای جستجو داشته باشد. یکی از مهمترین مسائلی که موتورهای جستجو بسیار به ان توجه دارند، لینک ها هستند. در واقع لینک ها آدرس های اختصاصی صفحات وب سایت شما هستند. این لینک ها باید کاملاً درست و دقیق باشند تا کاربر با کلیک بر روز انها بدون هیچ مشکلی به صفحه موردنظر وارد شود.

به توجه به اهمیتی که لینک ها برای موتور های جستجو دارند، لازم است تا مدیران سایت ها نسبت به شناسایی لینک های شکسته و اصلاح آنها اقدام نمایند و تمامی لینک های شکسته را حذف نمایند، تا سایت خود را از نظر اصول سئو بهینه نمایند.

شاید تصور کنید که شناسایی این لینک های شکسته، چندان کار مهمی نباشد، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که وجود لینک های شکسته تاثیرات منفی بسیاری را برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت. زیرا موتورهای جستجو در شناسایی لینک ها با مشکل مواجه می شوند و این امر نتیجه ای ندارد، به جز حذف شما از فهرست نتایج!

چرا لینک‌های شکسته به سئو سایت آسیب می‌زنند؟

یکی از فاکتورهایی که موتورهای جستجو در نظر می گیرند دسترسی به یک وب سایت است. وجود لینک های شکسته می تواند به جنبه سئو سایت آسیب وارد کند. اگر خزنده های گوگل سایتی را بازدید کنند و با مقدایر زیادی لینک شکسته مواجه شوند این به معنای یک تابلو ایست است که فرآیند خزنده های گوگل را متوقف کرده و با افزایش زمان برگزاری صفحه خطای 404 ظاهر می شود. بنابراین ارزش سایت در چشم خزنده های گوگل کاهش می یابد. یک بازدید کننده با دیدن این خطا سایت را ترک می کند  و این همان چیزی است که در مدت کوتاهی رتبه بندی شما را کاهش می دهد. حال اگر یک وب سایت بزرگ یا تجارت الکترونیک هستید و لینک شکسته دارید نباید اجازه دهید این لینک های شکسته به وب سایت شما صدمه وارد کنند. اگرهم که یک وب سایت کوچک هستید حتی وجود لینکهای شکسته انگشت شمار می‌تواند باعث ایجاد خسارت به شما شود.

علل به وجود آمدن لینکهای شکسته

لینک های شکسته به طریق مختلف ایجاد می شوند که در اینجا به آنها اشاره می شود:

o مسائل فنی
o محتوای قدیمی
o بخش‌های حذف شده از وبسایت (مانند یک دسته‌بندی یا چندین پست)
o تغییر سیستم مدیریت محتوا (CMS)
o اضافه شدن صفحات
o تغییر دامنه

دلایل دیگری هم وجود دارد اما دلایل بالا رایج‌ترین آنها هستند. دیگر باید متوجه شده باشید هر یک لینک شکسته در SEO یک پوئن منفی محسوب می شود. پس لازم است هیچ لینک شکسته ای در سایت شما موجود نباشد. باید تک تک آنها را یافته و راهی برای رفع آن بیابید.

حذف لینک های شکسته با افزونه Broken Link Checker

 افزونه Broken Link Checker در مخزن به ثبت رسیده است و برای اینکه آن را در سایت خود فعال کنید باید از مسیر افزودن > افزونه‌ها این کار را انجام دهید. این پلاگین عملیات شناسایی و حذف لینک های شکسته را انجام خواهد داد.

این افزونه در تمامی صفحات وب‌سایت شما این عملیات را انجام می‌دهد. برای اینکه بتوانید به صفحه تنظیمات این افزونه دسترسی داشته باشید باید از طریق مسیر تنظیمات < بررسی‌کننده پیوند این کار را انجام دهید. خوشبختانه تنظیمات این افزونه به زبان فارسی است و شما بدون مشکل می‌توانید آنها را به‌دلخواه خود تغییر دهید.

پس‌ازاینکه به تنظیمات این افزونه رفتید با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که دارای زبانه‌های مختلفی است که در اینجا برای شما آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

عمومی

اولین زبانه‌ای که در تنظیمات این پلاگین مشاهده می‌کنید عمومی است که همان‌طور که از نام آن مشخص است شامل تنظیمات عمومی پلاگین است. حال گزینه‌های مختلف این صفحه را باهم بررسی می‌کنیم.

بررسی هریک از پیوندها: این گزینه برای این است که شما مشخص کنید که در چه زمانی بررسی انجام شود که به‌صورت پیش‌فرض روی 72 ساعت قرار دارد.

گزینه آگاه‌سازی از طریق رایانامه برای این است که شما تعیین کنید که زمانی که بررسی انجام شود برای شما یک گزارش به ایمیلتان ارسال شود. همچنین گزینه Send Authors E-mail Notifications About Broken Links In Their Posts برای این است که تعیین کنید که در صورت وجود لینک خراب برای شما ایمیل ارسال شود. شما می‌توانید ایمیل دلخواه خود را در باکس مربوطه برای انجام این کار وارد نمایید.

گزینه تنظیم پیوند نیز برای این است که مشخص کنید که این بررسی در قالب‌ها نیز انجام شود یا خیر. گزینه سوم در اینجا تعیین می‌کند که لینک‌های خراب از دید موتورهای جستجو پنهان شوند.

گزینه بعدی Suggestions است که برای پیشنهادات خود پلاگین است. یعنی اگر می‌خواهید پیشنهادی بابت اصلاح دریافت کنید می‌توانید تیک این گزینه را به‌دلخواه فعال کنید.

گزینه Warnings را برای این باید فعال کنید که بتوانید اگر پیوندهای خراب قابل اصلاح نبود از پلاگین یک Warnings دریافت کنید. گزینه آخر نیز YouTube API Key است که برای چک کردن لینک‌های یوتیوب می‌باشد.

دنبال پیوندها بگرد در

تب بعدی که مشاهده می‌کنید دنبال پیوندها بگرد در است. تنظیمات این زبانه بسیار ساده است. در گزینه اول مشخص می‌کنید که چه پیوندهایی در کجا بررسی شود. گزینه دوم یعنی وضعیت نوشته‌ها نیز برای این است که تعیین کنید در کدام یک از وضعیت‌های نوشته لینک‌ها بررسی شوند.

بررسی کدام پیوندها

در این صفحه شما مشخص می‌کنید که کدام یک از انواع پیوندهای موجود در این صفحه می‌توانند بررسی شوند. نوع پیوند دلخواه موردنظر خود را در اینجا می‌توانید کیلک کنید. همچنین لیست محروم‌ها نیز برای این است که پیوند موردنظر خود را در این باکس وارد کنید تا بررسی نشود.

پیوندها را بررسی کن با

در این صفحه شما باید پروتکل‌هایی که افزونه آن‌ها را پشتیبانی می‌کند را مشاهده می‌کنید که باید پروتکل مورداستفاده خود را تعیین کنید. اگر هم استفاده نمی‌کنید نیازی نیست که تیک این گزینه‌ها را در حالت فعال نگه‌دارید. این کار باعث می‌شود که روند بررسی لینک‌ها در وب‌سایت شما سرعت بیشتری داشته باشد.

تنظیمات پیشرفته

آخرین بخش این افزونه تنظیمات پیشرفته است. زمانی که روی آن کلیک کنید با صفحه زیر مواجه می‌شوید که دارای گزینه‌های مختلفی است.

اولین گزینه زمان موردنظر به‌پایان رسید است که برای این است که تعیین کنید که هر لینک پس از گذشت چه مدتی برای لود شدن به‌عنوان لینک خراب شناخته شود. این گزینه به‌صورت پیش‌فرض روی 30 ثانیه قرار دارد.

گزینه دوم ناظر پیوند است که برای این است که تعیین کنید که بررسی در چه زمانی اجرا شود. دو حالت را می‌توانید برای این کار انتخاب کنید.

Show The Dashboard Widget for: این گزینه برای دسترسی است که طبق آن تعیین می‌کنید که چه کسی به لینک‌های خراب دسترسی داشته باشد.

Show Link Actions: این گزینه می‌تواند مشخص کند که مدیریت لینک‌ها با استفاده از چه ابزاری انجام شود. تیک ابزارهای دلخواه خود را فعال کنید.

بیشترین زمان اجرا: این گزینه نیز برای تعیین حداکثر زمان بررسی لینک‌ها است.

محدودیت بارگذاری سرور: این گزینه نیز محدودیت برای سرور را مشخص می‌کند. یعنی در زمان بارگذاری سرور محدودیت اعمال شود.

Logging: اگر بخواهید که جزئیات کامل لینک‌های خراب را در اختیار داشته باشید این گزینه به شما کمک می‌کند. در اینجا می‌توانید مسیر آن فایل را مشخص کنید.

QR: بررسی و حذف لینک های شکسته در وردپرس‎
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=27525

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.