ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> آموزش وردپرس >> شورتکد و چگونگی اضافه کردن محتوا به سایت وردپرس شما

شورتکد و چگونگی اضافه کردن محتوا به سایت وردپرس شما

12345
شورتکد و چگونگی اضافه کردن محتوا به سایت وردپرس شمابازبینی توسط رضافرخی(مدیر ارشد) در 14-07-1397امتیاز: 5.0شورتکد و چگونگی اضافه کردن محتوا به سایت وردپرس شمابه طور معمول احتمالا به این موضوع بر خورده اید که میخواهید محتوایی را به نوشته ها و صفحات وردپرس خود اضافه کنید، اما نمیدانید که چکار باید کنید. اگر ...

شورتکد در وردپرس

به طور معمول احتمالا به این موضوع بر خورده اید که میخواهید محتوایی را به نوشته ها و صفحات وردپرس خود اضافه کنید، اما نمیدانید که چکار باید کنید.

اگر صاحب یک سایت وردپرسی می باشید، ممکن است بارها پیش آمده باشد که بخواهیدیک ابزارک شبکه اجتماعی یا محتوایی برگرفته از یک سایت دیگر  یا محتوا و مطالب خاص دیگری را به سایت خود اضافه کنید. می خواهیم بدانیم که چطور  بی دردسر و راحت این محتوا را به سایت وردپرسی خود اضافه کنیم؟

وردپرس امکان جالب و مفیدی به نام شورتکد را در اختیار ما گذاشته است. در این نوشته شما را با ساخت و استفاده از شورتکدها آشنا خواهیم کرد.

شورتکد

شورتکد یک تگ مشخص می باشد که می توانید در هرکجای نوشته های خود قرار دهید. در اینصورت شورتکد باعث نشان دادن محتوای مشخصی در نوشته شما می شود.

حتما تا الان  از گالری تصاویر وردپرس استفاده کرده اید، در واقع یک شورتکد داخلی وردپرس را به کار برده اید و محتوای آن شورتکد را در سایت خود نمایش داده اید.

وقتی در صفحه سایت خود از شورتکد استفاده می کنید،وردپرس به جای این شورتکد، تمام محتوای کد مربوطه را که  گالری تصاویر و عکسهای شماست را در سایت نمایش می دهد.

با مثال بالا متوجه می شوید که شورتکد در واقع،مشابه یک تگ html است، با این تفاوت که به جای علامت کروشه ،بین علامت براکت قرار گرفته است. وقتی صفحه سایت ما بارگزاری می شود، این کد ، مجموعه ای از کدهای دیگر را در سایت ما بارگزاری می کند.

نکته

نکته جالب این است که وردپرس اجازه ساخت شورتکدهای دلخواه به ما داده است. و می توانیم شورتکدهای خودمان را بسازیم و استفاده کنیم. مثلا می توانید با گذاشتن شورتکد فیلم خاصی را پخش کنید یا آدرس شبکه های اجتماعی خودتون را در نوشته ها اضافه کنید.

برای روشن شدن موضوع، یک مثال عملی را بررسی می کنیم. فرض کنید می خواهیم یک باکس تبلیغاتی گوگل را در جایی از نوشته خودمان نمایش بدهیم. برای اینکار می توانیم، در حالت html با کپی کردن کدهای html مربوط به باکس تبلیغاتی، در ساختار قالب خودمان، باکس را اضافه کنیم.

ولی این روش علاوه بر اتلاف وقت و انرژی، ممکن است باعث بهم ریختگی ساختار اصلی خودمان بشود.علاوه بر اشکالات بالا، اگر بخواهیم کدهای مربوط به باکس را تغییر دهیم،مجبوریم کدهای موردنظر را در همه نوشته هایی که باکس توی آن قرار دارد،تغییر دهیم و این کار غیر اصولی و زمان بر هست.

بهترین و راحت ترین روش، استفاده از شورتکدی هست که باکس تبلیغاتی را در هر کجا که خواستیم،قرار دهد. شکل شورتکد آن می توانید به شکل زیر باشد:

[adsense]

چگونه شورتکد را ایجاد کنیم؟

ساخت شورتکد در وردپرس بسیار ساده است.اجازه دهید شورتکد مثال قبلی ، در مورد باکس تبلیغاتی [adsense] را باهم ایجاد کنیم. اولین کاری که باید انجام دهیم، تعریف تابعی است که خروجی آن، باکس تبلیغاتی را ایجاد کند. کدهای زیر را در فایل functions.php می نویسیم:

شورتکد در وردپرس سایت

تابع بالا ،بصورت مستقیم، کد مربوط به تبلیغات گوگل را برمی گرداند. آنچه که این تابع برمی گرداند، همان چیزیست که شورتکد ما باید نشان دهد.

چگونه کد بالا را به شورتکد متصل کنیم؟

برای این منظور از تابع وردپرسی زیر را مورد استفاده قرار می دهیم:

شورتکد در متن سایت

در کد بالا، پارامتر اول تابع، نام شورتکد موردنظر و پارامتر دوم نام تابعی است که هنگام ایجاد و فراخوانی شورتکد اجرا می شود.

مثال بالا بسیار ساده بود. در وردپرس قابلیت ساخت شورتکدهای پیچیده تر و پرکاردبردتر هم وجود دارد.

روش استفاده از شورتکد در سایت

این کار بسیار ساده است.. کافی است هر جای سایتتان  نوشته یا مطلب خودتان را که میخواهید شورتکد موردنظرمان را بصورت[adsense] قرار دهید.

منبع: سزار

QR: شورتکد و چگونگی اضافه کردن محتوا به سایت وردپرس شما
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=26558

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.