ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> آموزش وردپرس >> ویژگی های هاست با کیفیت و ارتباط آن با سئوی سایت

ویژگی های هاست با کیفیت و ارتباط آن با سئوی سایت

12345
ویژگی های هاست با کیفیت و ارتباط آن با سئوی سایتبازبینی توسط سیما امینی در 22-05-1398امتیاز: 5.0ویژگی های هاست با کیفیت و ارتباط آن با سئوی سایتانتخاب هاست از نکات قابل تامل به شمار می رود. شما می توانید با انتخاب یک هاست خوبو مناسب هم در سئوی سایت خود تاثیر بگذاریدو هم کیفیت ارائه محتوا ...

ویژگی های هاست با کیفیت و ارتباط آن با سئوی سایت

انتخاب هاست از نکات قابل تامل به شمار می رود. شما می توانید با انتخاب یک هاست خوبو مناسب هم در سئوی سایت خود تاثیر بگذاریدو هم کیفیت ارائه محتوا و خدمات کاربردی را ارتقا دهید. در ادامه علاوه بر اینکه به بررسی ویژگی های هاست خوب و کاربردی می پردازیم. بررسی خواهیم کرد که ارتباط هاست و سئو سایت چگونه است. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

ویژگی های یک هاست خوب و با کیفیت چیست؟

سرعت و دسترسی از مهم ترین عوامل  یک هاست خوب به شمار می رود. این دو موضوع با اینکه ظاهری ساده دارند اما در نهایت موضوع مهمی به شمار می روند در ادامه مفصل تر در این خصوص بحث می کنیم.

کیفیت و سرعت هاست هم به مواردی مثل تجهیزات سخت افزاری (هارد پر سرعت) ، بالا بودن سرعت اینترنت و همیشه وصل بودن اینترنت سرور و موارد نرم افزاری مثل کانفیگ وب سرور و … دارد.

آپ تایم اصطلاحی است که برای در دسترس بودن سرور ها از آن استفاده می شود. حتما شنیده اید که می گویند مثلا آپ تایم سروری 99% است. هیچ تضمینی نیست که یک سرور همیشه در دسترس باشد. یعنی اگر کسی بگوید آپ تایم سرور ما 100 درصد است قطعا دروغ گفته است.

شما هم باید سعی کنید هاستی بگیرید که پایداری سرورش 99 درصد باشد و سعی کنید هرگز کمتر از آن را تهیه نکنید.

اعتبار خیلی بیشتر از سایر معیار های برای انتخاب شرکت مقصد خرید شما مهم است. هنگام خرید ابتدا معیار اعتبار یک سایت فروش هاست را در اولویت قرار دهید.

ویژگی های هاست با کیفیت و ارتباط آن با سئوی سایت

اهمیت انتخاب هاست خوب چیست؟

رضایت کاربران از سایت از نظر گوگل یکی از فاکتور های مهم به شمار می رود. سایتی که همیشه در دسترس کاربرانش باشد و بدون هیچ مشکلی همیشه برای کاربرانش قابل مشاهده باشد در سئو بسیار اهمیت دارد.

می توان گفت کیفیت هاست بر روی سرعت سایت نیز تاثیر گذار است. و همانطور که کاملا مشخص است، سرعت سایت هم فاکتور مهمی در سئو سایت است که مستقیما روی سئو تاثیر گذار است. پس کاملا واضح است که اگر از هاست با کیفیت و پر سرعت استفاده کنید سایت تان همیشه بالاست و به سرعت برای کاربرانتان بارگذاری می شود.

البته سرعت سایت فقط مربوط به پر سرعت بودن هاست نمی شود. قبلا درباره افزایش سرعت سایت در مقاله راه های افزایش سرعت سایت مفصل صحبت کرده ام.

خب پس تا اینجا متوجه شدید دو فاکتور مهمی که باعث افزایش رضایت کاربران سایت می شود همیشه بالا بودن سایت و بارگذاری سایت با سرعت بالا است. پس همیشه خرید هاست با کیفیت باید در اولیت کارتان باشد.

رابطه ی سئو و هاست چیست؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم  میزان کیفیت هاست در سئو تاثیر مستقیمی ندارد ولی اگر سایتی دارای هاست بی کیفیت باشد و اکثر اوقات “Down” باشد به تنهایی می تواند کل زحمات شما در سئو را به باد دهد. یعنی شما هر چقدر بک لینک ساخته باشید و هر چقدر محتوای عالی تولید کرده باشید ولی سایتتان اکثر اوقات در دسترس نباشد (حتی برای یک ساعت) می تواند لطمه بزرگی به پروسه سئو سایت شما وارد کند.

ویژگی های هاست با کیفیت و ارتباط آن با سئوی سایت

اگر تعداد در دسترس نبودن سایت شما در ماه بالا باشد و گوگل این قضیه را بفهمد دیگر روی سایت شما حسابی باز نمی کند و رتبه سایت شما را به شدت کاهش می یابد. همانطور که عرض کردم برای گوگل اول رضایت کاربران مهم است. و سایتی که اکثر اوقات باز نشود مشخص است که قابل اطمینان نیست! و باید جایش را در نتایج جست و جو به سایت های با کیفیت تر بدهد.

گوگل چگونه این قضیه را می فهمد؟ خیلی ساده است، ربات های گوگل روازنه به سایت ها سر می زنند و با خزش در صفحات سایت ها مطالب و در کل محتوای آن ها را بررسی می کنند. حال فرض کنید زمانی که ربات های گوگل قصد دارند در سایتی عملیات خزش را انجام دهند و آن سایت در همان لحظه بالا نباشد چه اتفاقی می افتد؟ مسلما این قضیه را به گوگل گزارش می دهند.

بیشتر بدانید!

جالب است بدانید اگر تعداد در دسترس نبودن صفحات بالا باشد گوگل آن صفحات را به عنوان صفحه ای که وجود ندارد شناسایی خواهد کرد و این قضیه را در گوگل وبسمتر تولز شما اعلام خواهد کرد.

اگر به قسمت Crawl و Crawl Errors در گوگل وب مستر خود مراجعه کنید قسمتی به نام Not Found وجود دارد که صفحاتی که وجود ندارند را نشان می هد. اگر تعداد صفحات پیدا نشده توسط ربات های گوگل در این قسمت زیاد بوده اند حتما مشکل را بررسی کنید.

چیزی که خیلی مهم است در داشبورد گوگل وب مستر خود همیشه قسمت های Server connectivity و DNS را ببینید که حتما باید دارای تیک سبز رنگ باشند. اگر غیر از این است ممکن است هاست شما آپ تایمش پایین است. بهتر است از آپ تایم بودن سرور سایت خود اطمینان حاصل کنید.

نکته بسیار مهم در تهیه هاست

قبل از اینکه هاست سایت تان را تهیه کنید حتما از پاک بودن آی پی سروری که قرار است سایت شما روی آن قرار گیرد مطمئن شوید. آی پی خیلی از سرورهای شرکت های هاستینگ نامعتبر، در بلاک لیست قرار دارند. قرار گرفتن آی پی در بلاک لیست دلایل زیادی دارد.

ممکن است مشتریانی که سایت شان روی سرور مورد نظر است ایمیل های انبوه زیادی ارسال کرده باشند و مدیر سرور هم اهمیتی به این موضوع نداده باشد و همین باعث بلاک شدن آی پی کل سرور شده باشد. البته این یکی از دلایل بلاک شدن آی پی است.

زمانی که آی پی اصلی سرور در بلاک لیست قرار گیرد کل سایت های قرار گرفته روی آن سرور هم آلوده می شوند. گوگل به سایت هایی که آی پی آن ها در لیست سیاه قرار داشته باشد رتبه پایین تری می دهد.

QR: ویژگی های هاست با کیفیت و ارتباط آن با سئوی سایت
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=26940

دیدگاه‌های کاربران 2 نظر

  1. در خصوص نصب کنترل پنل مطلب بگذارید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.