در این مطلب شما را با محتوای همیشه سبز و مفهوم آن در کار وبسایت ها و تولید محتوا آشنا خواهیم شد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
معمولا ما همیشه به دنبال چیز هایی هستیم که طول عمر و کارکرد بیشتری دارند برای مثال بین یک کالای اصل و گارانتی دار با یک کارایی درجه دو با طول عمر کم (مثلا یک لباس برند با یک لباس درجه سه) ما معمولا انتخابمان کالایی است که بیشتر برایمان بماند.
محتوای همیشه سبز دقیقا چیست و چه می کند؟
بعضی مواقع شما محتوایی را درج می کنید و تولید مین مایید که برای مدت بسیار طولانی می تواند بدون هیچ تغییری یک محتوای منبع باشد و کاربران را به سوی خود بکشد.، به عنوان مثال “چه کسی برای اولین بار به ماه سفر کرد؟ ” خب این مقاله یک مقاله جامع و تغییر ناپذیر است تا زمانی که خلاف آن ثابت شود، عملا محتوای این مقاله همواره درست بوده و پاسخ یکسانی را به کاربران شما ارائه می دهد. پس می توان نام محتوای همیشه سبز را بر آن نهاد.
اکنون احتمال دارد پرسش شما این باد که ایا تصاویر و ویدئو ها نیز می توانند محتوای همیشه سبز باشند؟ بله، در صورتی که پاسخ به سوالات آن همواره درست و پاسخ گوی سیل عظیمی از مخاطبانتان باشد. پس می توان نتیجه گرفت که محتوای همیشه سبز به آن دسته از محتواهایی گفته می شود که منحصر به یک رویداد، فصل، زمان و… نمی باشد بلکه می تواند پاسخ گوی نیاز کاربران شما در مدت های زمانی طولانی باشد اما محتوای همیشه سبز باید دارای چه خصوصیاتی باشد تا کاربر را به سوی خود جذب کند؟
یکی از ویژگی های اصلی محتواهای همیشه سبز این است که در طول زمان جاودان باشند و با تغییر زمان نیز بتوانند به خوبی نیاز کاربران شما را برطرف سازند و عملا با بروز رسانی های پی در پی بتواند به جامع ترین سوالات شما عزیزان پاسخی مناسب ارائه دهد.
همیشه نیاز به محتوای همیشه سبز داریم؟
این مورد بسته به نوع فعالیت و مخاطبان شما کاملا متغییر است اما چنانچه از محتوای همیشه سبز استفاده می کنید، اعداد و ارقام، ترند ها و… را از دست ندهید و زیرا عملا مخاطبان شما با مشاهده آمار و ارقام می توانند احساس بهتری نسبت به مقاله شما داشته باشند و نیاز آن ها را بهتر از قبل رفع کنند اما همواره به دنبال تولید محتواهای همیشه سبز بی ارزش نباشید زیرا در این صورت تنها وقت خود را هدر داده اید، بلکه به دنبال مقالاتی باشید که کاربر به دنبال آن ها در موتور جستجوی گوگل می گردد!
به عنوان مثال آخرین رویداد ورزشی یا به عنوان مثال نتایج اولیه کنکور 98 می تواند به عنوان یک محتوای همیشه سبز برای کاربرانی باشد که به دنبال این مقالات هستند و می توان گفت عملا بازار داغی را به خود اختصاص می دهند.