چگونه مقالات قدیمی خود را ارزشیابی کنیم؟
مقالات زیادی در یک وبسایت امکان دارد که نشر یابد. از این محتواها تعدادی در طی زمان اعتبار و کارایی خود را از دست می دهند. اما تعدادی از آن ها هنوز هم می توانند برای سئوی یک وبسایت کارآمد و کاربردی باشند. برای اینکه بدانیم یک مقاله هنوز هم به کارمان می آید یا خبر باید پاسخ چندین سوالی که در ادامه مشاهده می کنید را پاسخ دهیم. پس از پاسخ به این سوالات در می یابیم که آیا مقاله ی ماهنوز برای سئوی سایت ما مفید است یا خیر.
هنوز هم محتوای شما می تواند به درد کاربران بخورد؟
محتوای مفید به کاربر اطلاعات می دهد و یا او را سرگرم می کند. یک مقاله مفید باید به سوال کاربر پاسخ دهد، باعث حل مشکل کاربر شود یا برای او دارای جذابیت باشد. این محتوای مفید می تواند هر نوعی از محتوا که فکرش را میکنید باشد (متن، تصویر یا ویدیو).
سیستم ارزش گذاری محتوا را چک کنید
صفحاتی که آمار بازدید بالایی از طریق موتورهای جستجو دارند، مقالاتی که موفق به کسب بک لینک طبیعی برای وبسایت شده باشند و یا آنهایی که منجر به خرید کاربر شده باشند، در دسته محتوای ارزشمند برای وبسایت ها قرار خواهند گرفت.
استاندارد های محتوای باکیفیت رعایت شده؟
ممکن است مقالاتی در وبلاگ شما وجود داشته باشند که از نظر ارزش محتوایی دارای ارزش افزوده باشند، اما به خوبی تهیه نشده باشند و اصول تولید محتوا در آن ها رعایت نشده باشد. برای مثال مقالاتی که دارای اشکالات نگارشی فراوان هستند در این دسته قرار می گیرند.
ارتباط و درخورد بودن با زمینه ی فعالیت سایت شما
محتوای مقالات باید با وبسایت و حوزه کاری شما مرتبط باشند. در غیر این صورت دلیلی برای نگهداری این مقالات وجود ندارد. حتی محتوایی که دارای ارزش افزوده است اگر با حوزه کاری شما در ارتباط نباشد، نگهداری آن صحیح نیست.
تکرار ممنوع!
تکرار مقالات ابدا به درد سئوی وبسایت نمی خورد و حتی می تواند به سئوی شما آسیب بزند. پس حتما چک کنید که محتوای قدیمی شما تکراری از محتواهای جدیدتر شما نباشد. یکی از نکات مهم سئو داشتن مقالا متنوع و بدون تکرار است.