ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> آموزش وردپرس >> چگونه می توانیم در وردپرس سایت خود آدرس دهی مطلق فایل ها را انجام دهیم؟

چگونه می توانیم در وردپرس سایت خود آدرس دهی مطلق فایل ها را انجام دهیم؟

12345
چگونه می توانیم در وردپرس سایت خود آدرس دهی مطلق فایل ها را انجام دهیم؟بازبینی توسط رضافرخی(مدیر ارشد) در 11-07-1397امتیاز: 5.0چگونه می توانیم در وردپرس سایت خود آدرس دهی مطلق فایل ها را انجام دهیم؟در این  نوشته می خواهیم نحوه آدرس دهی فایل ها در وردپرس را به شما توضیح دهیم.(منظور از فایل : تصویر – ویدئو – فایل css – جاوااسکریپت و…) اگر ...

آدرس درهی مطلق فایل ها در وردپرس

در این  نوشته می خواهیم نحوه آدرس دهی فایل ها در وردپرس را به شما توضیح دهیم.(منظور از فایل : تصویر – ویدئو – فایل css – جاوااسکریپت و…)

اگر شما یک قالب html را میخواهید به قالب وردپرس تبدیل نمایید در شروع کار باید روی آدرس دهی فایل ها تمرکز کنید و همه آدرس های نسبی رو به آدرس مطلق تبدیل کنید .بطور مثال برای اینکه فایل css قالب رو به وردپرس معرفی  نمایید باید از توابع ویژه برای آدرس دهی استفاده کنید یا اگر تصویری دارید باید آدرس آن  را بصورت مطلق تعریف کنید تا برای وردپرس قابل شناسایی باشد.

 آدرس دهی نسبی و آدرس دهی مطلق چه تفاوت هایی با هم دارند

آدرس دهی نسبی : بطور معمول در قالب های html از آدرس دهی نسبی استفاده می شود و مثلا اگه لازم باشد آدرس یک عکس را برای نمایش بصورت نسبی وارد نمایید باید به این نحو آن را انجام دهیم : (عکسی با نام tasvir.png در پوشه images قالب داریم)

آدرس دهی فایل

آدرس دهی مطلق : در آدرس دهی مطلق باید آن عکس در جایی آپلود شده باشد و آدرس کامل اون تصویر رو بنویسید به این نحو:

آدرس دهی فایل

آدرس دهی مطلق فایل ها در وردپرس

آدرس دهی فایل ها در وردپرس باید به نحو مطلق انجام شود و این کار را میتونید  با استفاده از توابع مخصوص آدرس دهی انجام دهیم:

تابع get_template_directory_uri: اگر ما عکسی رو در پوشه images قالب وردپرس کپی کرده ایم و قسط داشته باشیم آدرس این تصویر رو بصورت  نوشته بنویسیم باید به این شکل آن را انجام دهیم:

آدرس دهی فایل سایت

درواقع تابع get_template_directory_uri بصورت پویا آدرس دایرکتوری قالب وردپرس رو برمیگرداند و بعد از آن تابع هم میتوانید آدرس پوشه ای که تصویر در آن کپی شده رو وارد نمایید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این تابع باید قبل از آن دستور echo  را هم بنویسید.

تابع bloginfo(‘template_url’):

کارایی تابع بالا را  دارد ولی این تابع کلی تر می باشد و برای کارهای دیگری هم استفاده میشود و بسته به مقداری که داخل ‘ ‘ وارد میکنید میتوانیم اطلاعات مختلفی را دریافت کنیم که در اینجا ما آدرس url قالب رو درخواست کرده ایم ، نحوه استفاده هم به این شکل می باشد: (نیازی به echo هم ندارد)

آدرس دهی فایل در سایت

آدرس دهی فایل style.css در وردپرس

برای معرفی فایل استایل style.css قالب از هر دو روش بالا هم میتوانید استفاده نمایید. اما وردپرس برای فراخوانی این فایل یک تابع ویژه دارد که بهتر است از آن استفاده کنید. به این شکل:

آدرس دهی فایل در سایت وردپرس

بدین ترتیب نحوه آدرس دهی فایل ها در وردپرس را میتوانید انجام دهید. سوالات خود در مورد این نوشته را میتوانید در قسمت دیدگاه های این نوشته بنویسید.

منبع: سزار

QR: چگونه می توانیم در وردپرس سایت خود آدرس دهی مطلق فایل ها را انجام دهیم؟
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=26542

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.