ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> افزونه وردپرس >> افزونه وردپرس جستجوی پیشرفته‎

افزونه وردپرس جستجوی پیشرفته‎

12345
افزونه وردپرس جستجوی پیشرفته‎بازبینی توسط سیما امینی در 04-11-1400امتیاز: 5.0افزونه وردپرس جستجوی پیشرفته‎دنیای امروز، دنیای سرعت است و همه افراد تمایل دارند تا در سریعترین زمان ممکن به تمام آنچه نیاز دارند دست یابند. دنیای نت هم از این قاعده کلی مستثنی ...

دنیای امروز، دنیای سرعت است و همه افراد تمایل دارند تا در سریعترین زمان ممکن به تمام آنچه نیاز دارند دست یابند. دنیای نت هم از این قاعده کلی مستثنی نیست. بنابراین رعایت سرعت در سایت هم لازم و ضروری است، هم سرعت بالاآمدن سایت و هم سرعت جستجوی مطالب در سایت.

امروز در نظر داریم تا در ارتباط با افزونه های وردپرسی صحبت کنیم که در راستای جستجوی مطالب در سایت به مدیران وب سایت ها و کاربران خدمات ارائه می نمایند.

هیچ تفاوتی ندارد که شما مدیر چه وب سایتی هستید، یک وب سایت خدماتی دارید یا سرگرمی، محصول فیزیکی را به فروش می رسانید و یا محصول دانلودیی، شما نیاز دارید تا یک سیستم جستجوی پیشرفته در سایت خود داشته باشید.

کاربری که وارد سیات شما می شودف برای جستجوی آنچه نیاز دارد، وارد قسمت سرچ شده و کلید واژه مورد نظرش را وارد می کند و کلید inter را می فشارد. این کاربر زمانی برای از دست دادن ندارد و چنانچه سایت شما نتواند در سریعترین زمان ممکن به او پاسخ دهد، کاربر از سایت شما خارج شده و سراغ وب سایت بعدی می رود و این یعنی از دست دادن مشتری …

پس حال که با اهمیت افزونه وردپرسی جستجوی پیشرفته آشنا شدید، با ما همراه باشید تا مهمترین این افزونه ها را به شما معرفی نماییم تا بتوانید بر حسب نیاز خود،  یکی از آنها را در وب سایت خود مورد استفاده قرار دهید.

مهمترین افزونه های جستجوی پیشرفته

1- افزونه‌ی Ajax Search Lite

یکی از افزونه‌های جستجوی پیشرفته در وردپرس، افزونه‌ی جستجوگر زنده‌ی Ajax Search Lite می‌باشد. با استفاده از این افزونه، می‌توانید فرم جستجوی پیشرفته ایجکس را در سایت خود وارد کنید. همچنین این جستجوگر به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار کاربر پسند و دارای رابط کاربری تمیز، پشتیبانی از موبایل و انیمیشن های نرم باشد. همانطور که انتظار دارید این افزونه از رابط کاربری واکنش گرا نیز پشتیبانی کامل می‌کند. با کمک این افزونه بازدید‌کنندگان شما قادر خواهند بود که نه تنها در پست‌ها و صفحات بلکه در انواع پست‌های سفارشی، فیلدهای شخصی‌سازی شده، گزیده‌ها، دسته‌بندی‌ها، توضیحات و موارد دیگر نیز جستجو انجام دهند.

Ajax Search Lite همچنین به شما اجازه ‌می‌دهد باکس فیلترها را برای دسته‌بندی‌های مختلف و انواع پست‌ها سفارشی‌سازی کنید. نتایج جستجو در این افزونه همچنین شامل نمایش تصاویر است که از حافظه‌ی پنهان برای سریعتر کردن این کار استفاده می‌شود. حتی شما می‌توانید آن را با گوگل آنالیتیکس ادغام کنید تا مشتریان خود را بهتر بشناسید. در مجموع این یک افزونه‌ی بسیار قوی به منظور جستجوی حرفه‌ای در وردپرس است.

2- افزونه‌ی Ivory Search

Ivory Search یک افزونه‌ی جستجوی همه‌کاره و رایگان برای وردپرس که علی رغم ویژگی‌های پیشرفته‌ی خود، کاملا کاربرپسند طراحی شده است. این افزونه‌ی خارق العاده به شما امکان می دهد فرم جستجوی دلخواه خود را بسازید. شما قادر خواهید بود تعداد نامحدودی از فرم های جستجو را ایجاد کرده و هر یک از آن‌ها را بصورت جداگانه متناسب با نیازهای خودتان پیکربندی نمایید. این افزونه همچنین به شما امکان می‌دهد فرم‌های جستجوی شخصی‌سازی شده‌ی خود را در قسمت‌های مختلف سایت از جمله سربرگ، پاورقی، نوار کناری، ناحیه‌ی ویجت، پست‌ها، صفحات و موارد دیگر به وسیله‌ی کد کوتاه نمایش دهید.

Ivory Search در هنگام جستجو، تمامی امکانات لازم را برای یک جستجوی پیشرفته در وردپرس، به شما ارائه می‌کند. شما قادر خواهید بود برای جستجوی محتوای خاص از طریق عناوین پست، محتوا، پست‌های برگزیده، فیلدهای سفارشی، دسته‌بندی ، ابرداده و غیره اقدام کنید و حتی به شما امکان می‌دهد محتوا را براساس این که آیا توسط رمز عبور محافظت‌شده یا خیر جستجو کنید. این افزونه همچنین می‌تواند محتوای خاصی را از نتایج جستجو پنهان کند. این پلاگین کاملاً از ووکامرس و همچنین WPML برای جستجوی چند زبانه پشتیبانی می‌کند.

3- افزونه SearchWP

SearchWP یک افزونه ی جستجوی سفارشی در وردپرس می باشد. استفاده از این افزونه بسیار راحت است و نتایج جستجو نیز دقیق است.در این افزونه امکان جست وجوی عنوان مطالب، کلمات کلیدی به کاربرده شده در مطلب و حتی نظرات کاربران نیز وجود دارد.

می توانید با تغییر الگوریتم افزونه، نحوه نمایش نتایج را بر اساس اهمیت شان کنترل کنید.بعد از نصب این افزونه، افزونه به سرعت مطالب سایت را ایندکس می کند.

4- افزونه‌ی Better Search

Better Search یک افزونه‌ی وردپرس رایگان است که شکل جستجوی پیش‌فرض را با نسخه‌ی بهبود‌یافته جایگزین می‌کند. این افزونه نه تنها سرعت جستجو را بهبود می‌بخشد بلکه پاسخ‌های مرتبط‌تری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این افزونه‌ی شگفت انگیز، به راحتی می‌توانید از میان مطالب، صفحات و حتی انواع پست‌های سفارشی جستجو انجام دهید. امکانات این افزونه به همین‌ها ختم نمی‌شود، بلکه این افزونه به شما این امکان را نیز می‌دهد که خروجی جستجو را به روش‌های مختلف سفارشی کنید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که تأکید بیشتر بر عنوان یا محتوا باشد.

کاربران حرفه‌ای می‌توانند از این افزونه حتی بیشتر بهره‌مند شوند. مقدار بسیار زیادی فیلتر و عملیات وجود دارد که می‌تواند این افزونه را حتی از قبل هم مفیدتر کند. برای مثال، شما می‌توانید سبک‌های CSS خود را برای سفارشی کردن افزونه وارد آن کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید این افزونه search heatmapیا محبوب‌ترین جستجو‌ها می‌باشد. این افزونه می‌تواند جستجوها را ردیابی کرده و محبوب‌ترین موارد را به روشی بصری نمایش دهد. این قابلیت‌ها و بالاتر از همه‌ی ‌آن‌ها قابلیت یکپارچگی آن که خود را با قالب وردپرس ادغام ‌می‌کند آن را گزینه‌ی مناسبی برای جستجوی پیشرفته در وردپرس قرار می‌دهد.

5- افزونه‌ی Relevanssi

کسانی که به دنبال یک موتور جستجو سرشار از قابلیت و تنظیم برای سایت خود هستند باید Relevanssi را بررسی کنند. این افزونه کاملاً قدرتمند است و حتی در نسخه‌ی رایگان امکان تطابق فازی و همچنین جستجوی عبارات را فراهم می‌کند و حتی به شما امکان می‌دهد وزن عناوین‌، برچسب‌ها و نظرات را نیز تنظیم کنید. برای آسانتر کردن کارها برای بازدیدکنندگان، این افزونه حتی عبارت جستجو شده را در میان نتایج جستجو، برجسته می‌کند. شما با کمک این افزونه می‌توانید با “آیا منظور شما این بود؟” پیشنهادات خود را نیز بر اساس جستجوهای موفقیت آمیز قبلی، به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید.

این افزونه‌ِی شگفت انگیز، بسیار کاربرپسند بوده و سازگاری کامل با bbPress دارد، همچنین با پشتیبانی از WPML و Polylang قابلیت جستجو به زبان‌های مختلف را نیز دارا می‌باشد. اگر از یک بانک اطلاعاتی خیلی بزرگ استفاده می‌کنید، می توانید از گزینه جستجوی Throttling برای بهبود عملکرد نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک هوک فیلتر ساده برای غیرفعال کردن ) indexفهرست کردن) محتوای خاص استفاده کنید. Relevanssi همچنین از شما پرسش‌هایی خواهد کرد و به شما امکان می دهد که نتایج جستجو را براساس محبوب ترین یا جدیدترین موارد مشاهده کنید. در مجموع تمام این قابلیت‌ها این افزونه را در رتبه‌های بالا در فهرست بهترین افزونه‌های جستجوی حرفه ای در وردپرس قرار می‌دهد.

QR: افزونه وردپرس جستجوی پیشرفته‎
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=27516

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.