یک محتوای خوانا چه ویژگی هایی دارد؟
در این مطلب با ما همراه باشید تا از ویژگی های یک متن خوانا که مورد پسند گوگل است صحبت می کنیم. به طور کلی یک محتوای خوب باید خوانا باشد و شرایطی ه در ادامه می گوییم در آن به طور درستی رعایت شده باشد.
ویژگی های یک متن خوانا به طور کلی به شرح زیر است:
- فاقد غلط املایی
- نشانه ها و علائم نگارشی در آن به طور صحیح رعایت شده است
- از فاصلهها به ثورت صحیح استفاده شده
- فونت و اندازه به درستی انتخاب شده
- رنگ نوشتار مناسب و از نظر بصری استاندارد باشد
- تعداد کلمات در جمله حدود ۲۰ کلمه
نقش هدینگ ها و تیتر ها در خوانایی
اهمیت و تیتر گذاری متون باعث توجه بیشتر گوگل و فرد خواننده به بخش هایی از متن می شود که ما خواستار آن هستیم. این تیتر ها ز اندازه 1 که بزرگترین سایز و برای تیتر اصلی است تا اندازه ی شماره ی 6 تعیین می شود.
مثلاً در همین مقاله یعنی همین متنی که پیش رو دارید عنوان مطلب یعنی خوانایی متن در سئو چیست تگ اچ وان به خود می گیرد.
در ادامه باید ببینیم مقاله قرار است و چه مباحثی را مطرح کند. اصلیترین سر فصل ها و عناوین را با تگ H2 معلوم می کنیم این استفاده از تگ ها اهمیت زیادی دارد و سلسله مراتب باید در آنها رعایت شود.
برخی از کاربران تازه کار فکر می کنند تگ های H صرفا کارِ کوچک و بزرگی اندازه ها را انجام میدهد. اخیرا در یکی از پروژههایی که در گروه تحقیقاتی فرهنگ و تمدن داشتیم سایتی بود که تمامی مطالب وبلاگ را با تگ H3 نشانهگذاری کرده بودند! وقتی علت را جویا شدیم گفتند اندازه متن کوچک بود خواستیم بزرگتر شود.