ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> عدد مناسب نرخ پرش سایت چند است؟ معرفی جامع بانس ریت

عدد مناسب نرخ پرش سایت چند است؟ معرفی جامع بانس ریت

12345
عدد مناسب نرخ پرش سایت چند است؟ معرفی جامع بانس ریتبازبینی توسط سیما امینی در 26-01-1399امتیاز: 5.0عدد مناسب نرخ پرش سایت چند است؟ معرفی جامع بانس ریتترافیک سایت در دنیای دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد و یکی از اصطلاحات و ارقام رایج و کاربردی مربوط به ترافیک وبسایت ها، بانس ریت یا نرخ پرش است. نرخ ...

نرخ پرش

ترافیک سایت در دنیای دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد و یکی از اصطلاحات و ارقام رایج و کاربردی مربوط به ترافیک وبسایت ها، بانس ریت یا نرخ پرش است. نرخ پرش سایت که معمولا با عدد نشان داده می‌شود، بیانگر درصد بازدیدکنندگانی است که به سایت ورود پیدا می کنند و سپس سایت را ترک (bounce) می‌کنند. این عمل در معنی یعنی پرش مخاطب و از دست دادن آن که باعث می‌شود کاربر به سایت مشابه دیگری برود و ترجیح بدهد صفحه دیگری را مشاهده کند.

یکی از مشکلاتی که مدیران سایت‌ها با آن سر و کار دارند، بالا بودن نرخ پرش سایت است که به معنی از دست دادن مشتری‌های بالقوه است. پایین بودن bounce rate  از ویژگی‌های موفق یک سایت است و متخصصان سئو برای رفع این مشکل، راهکارهای مفیدی دارند.

محاسبه ی بانس ریت وبسایت ها

جهت به دست آوردن عدد بانس ریت و محاسبه ی آن، گوگل، به آمار نشست‌های (session) صفحات سایت نیاز دارد. موتور جستجوی گوگل نشست‌های هر صفحه را بر کل نشست‌های موجود سایت تقسیم می‌کند. نتیجه، عددی است که نرخ پرش را نشان می‌دهد. به بیان بهتر، نرخ پرش شامل تمام نشست‌هایی از سایت می‌شود که بازدید کاربران از یک صفحه را نشان می‌دهد.

چه عددی برای نرخ پرش مناسب است؟

متاسفانه معیار دقیقی برای یک نرخ پرش خوب وجود ندارد و نمی‌توان حکمی کلی برای میلیاردها صفحه اینترنتی صادر کرد. نرخ پرش تا حد زیادی به نوع سایت، نوع کسب و کار، جامعه هدف و نوع مخاطبان مربوط می‌شود. واژه خوب طیف وسیعی از معانی را در بر می‌گیرد که می‌تواند شامل نوع صفحه، منبع ترافیک و … باشد.

مثلا اگر در سایت مقاله باارزشی دارید که به طور خاص به یک سوال پاسخ می‌دهد و ریشه ی اصلی هدایت ترافیک و جستجوی ارگانیک به سایت شماست، نرخ پرش این سایت می‌تواند چیزی حدود 90 درصد باشد اما این نرخ پرش لزوما بد نیست چون می‌تواند به این معنی باشد که کاربران دقیقا به دنبال چیزی هستند که جستجو کرده‌اند و نیازی ندارند تا از صفحات دیگر سایت بازدید کنند. برعکس، اگر یک صفحه نرخ پرش کمی داشته باشد، لزوما خوب نیست، چون شاید تجربه کاربری ضعیفی داشته باشد.

چه عواملی با چهدرصدی بر بانس ریت تاثیر دارند؟

هاب اسپات، پژوهش گسترده‌ای روی سایت‌های صنایع انجام داده است و عواملی را که در نرخ پرش سایت موثر بوده‌اند شناسایی کرده‌ است:
• ۶۰-۴۰ درصد محتوای وبسایت؛
• ۳۰ -۵۰ درصد سایت‌های lead generations
• ۷۰-۹۰ درصد بلاگ اسپات‌ها
• ۲۰-۴۰درصد سایت‌های فروشگاهی
• ۱۰-۳۰ درصد سایت‌های تجارت الکترونیکی
• ۷۰-۹۰ درصد صفحات فرود.

چرا نرخ پرش یک وبسایت بالا می رود؟

عوامل مختلفی برای بالا بودن نرخ پرش وجود دارد، از جمله:
• تبلیغات: تبلیغات غیرهدفمند باعث افزایش نرخ پرش سایت شما می‌شود.
• شبکه‌های اجتماعی: اغلب اوقات عضویت کاربران در شبکه های اجتماعی باعث ریزش مخاطب می‌شود. گوگل آنالیتیکس این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد.
• جذاب نبودن محتوا: تولیدمحتوای نامناسب یا غیرجذاب، موجب از دست دادن بخش بزرگی از بازدیدکنندگان سایت خواهد شد.
• نرخ پرش بالای موبایل: بیشتر ورودها از طریق تلفن همراه انجام می‌شود. رسپانسیو نبودن سایت موجب خروج زودهنگام کاربران از سایت می‌شود؛ در نتیجه بانس ریت افزایش پیدا می‌کند.
• ربات‌های اسپم: برخی ربات‌های اسپم وارد سایت‌ها می‌شوند و مطالب سایت‌ها را می‌دزدند و در سایت‌های اسپم منتشر می‌کنند. گاه این ربات‌ها توسط گوگل آنالیتیکس شناسایی می‌شوند.
• تجربه کاربری نامطلوب: عدم برقراری ارتباط خوب با سایت، موجب خروج کاربران از سایت شما خواهد شد.

QR: عدد مناسب نرخ پرش سایت چند است؟ معرفی جامع بانس ریت
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=27212

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.