ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> اخبار سزار >> کلود فلر در سئو چیست و در دنیای تولید محتوا و سئو چگونه عمل می کند؟

کلود فلر در سئو چیست و در دنیای تولید محتوا و سئو چگونه عمل می کند؟

12345
کلود فلر در سئو چیست و در دنیای تولید محتوا و سئو چگونه عمل می کند؟بازبینی توسط سیما امینی در 25-04-1398امتیاز: 5.0کلود فلر در سئو چیست و در دنیای تولید محتوا و سئو چگونه عمل می کند؟کلود فلر یکی از شرکت هایی است که از هدر رفتن گهنای باند شما و حملات تهدید بار به وبسایت شما جلوگیری می کند. امروز می خواهیم در خصوص کلود ...

کلود فلر یکی از شرکت هایی است که از هدر رفتن گهنای باند شما و حملات تهدید بار به وبسایت شما جلوگیری می کند. امروز می خواهیم در خصوص کلود فلر بیشتر صحبت کنیم و ببینیم دقیقا کلود فلر چگونه عمل می کند و آیا تاثیر مثبتی بر سئو دارد؟

خصوصیات کلود فلر چیست؟

۱. بهینه سازی محتوا‌ی وب
۲. امنیتی که کلود فلر ایجاد میکند.
۳. آمارگیری و امکان برسی کردن ترافیک سایت

CDN چیست و چه می کند؟

CDN مخفف کلمات Content Delivery Network می باشد . از این سیستم معمولا برای کنترل مصرف سایت ها از منابع سرور هاستینگ خود و جلوگیری از حملات امنیتی استفاده می شود. زمانی که وب سایت شما بر روی dns های یک CDN قرار می گیرد، سایت برای بازدید کنندگان در کمترین زمان بارگزاری می شود و عملکرد بهتری نیز خواهد داشت. اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید لطفا مقاله جامع cdn چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه بفرمایید.

شبکه تحویل محتوا (Content Delivery Network) دقیقا چه می کند؟

شبکه تحویل محتوا (به انگلیسی: Content Delivery Network) که به اختصار CDN نیز گفته نیز می شود یک شبکه عظیم از سرور های می باشد که در سراسر دنیا می باشد و به صورت جغرافیایی توزیع شده است . یک از کارایی های CDN ،استفاده از محتوا زمانی که به نزدیک ترین محل جغرافیای می باشد . این سرویس در افزایش سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در وب سایت‌های با ترافیک بالا و وب سایت‌های جهانی مانند گوگل، یاهو، فیس بوک و … بسیار تأثیرگذار است.
یکی دیگر از مزیت ها این شبکه به این صورت است که تمام فایل های استاتیک (ثابت) شما را را به اتوماتیک وار ذخیره می کند . کلود فلر ۲۳ دیتاسنتر متفاوت در تمام دنیا را را دارد ،با توجه به این موضوع آنها را در نزدیک ترین محل نگهداری می کنند (موقعیت فیزیکی)هر محتوا‌ی دینامیک یا متغییری که توسط دیتابیس شما تولید شده است از طریق خود وب سرور سایت شما منتقل می شود. کلود فلر از تکنولوژی ای به نام «انی کست» استفاده مینمائید تا بتواند نزدیک ترین سرور را به کاربر متصل کند.

کلود فلر در سئو چیست
در برابر تهدید ها کلود فلر چگونه عمل می کند؟

کلوفرد مانند یک فیلتر قوی ما بین سرور اصلی و دستگاه ها قرار می گیرد. بدین ترتیب dns ها و ip سرور سایت شما کاملا معلوم می شود . وقتی یک هکر می خواهد به قلب سرور شما وارد شوn و شما هنوز کلوفرد را فعال نکرده باشید اولین کار آن این است که ip سرور ها را بر می دارد. بنابراین با ترفندهایی که دارد می تواند اقدام به ایجاد حملاتی مانند حملات DDOS نماید. هنگامی که سرور های کلودفلر فعال نمائید باعث می شود بر سر راه این هکرها قرار بگیرند و با موارد امنیتی که از طریق Firewall ایجاد می کنند ، سیستم کلودفلر نیز اعمال می شود و جلوی بسیاری از حملات گرفته می شود .

چه مزیت هایی با استفاده از کلود فلر نصیبتان می شود؟

• فعال سازی CDN و در نتیجه اتصال به نزدیک ترین سرور جهت بارگذاری سایت و میزبانی محتوا
• فعال بودن 24 ساعته ی سایت از طریق کش های موجود در سرور های کلود فلر حتی در صورت آفلاین شدن سایت اصلی
• بهینه سازی سایت و صرفه جویی در پهنای باند مصرفی
• فشرده سازی کد های Java Script، CSS و HTML و در نهایت سرعت بالاتر
• افزایش امنیت با جلوگیری از رکوئست های نا سالم، حملات DDOS Protection و SQL Injection
• ارائه سیستم آنالیز ترافیک جهت مدیریت بهتر ترافیک ها و بازدید ها
• قابلیت Prug Cache جهت تازه سازی کش های ذخیره شده
• و…

چگونه کلود فلر را فعال کنیم؟

برای شروع فعال سازی کلود فلر بر روی سایت تان مطابق مراحل ذیل اقدام نمایید:

1. ورود به سایت رسمی کلود فلر
2. جهت ایجاد یک حساب کاربری جدید بر روی Sign up کلیک نمایید.
3. در صفحه ی Create a Cloud Flare Account آدرس ایمیل و پسورد مورد نظرتان را وارد نمایید .
تیک مربوط به تایید قوانین را فعال نموده و بر روی دکمه ی Create Account کلیک نمایید.

4. در این مرحله وارد حساب کاربری خود می شوید. از قسمت Add a WebSite نام دامنه ی خود را وارد نمایید و بر روی دکمه ی Scan DNS Records کلیک نمایید.

5. در این مرحله 60 ثانیه زمان نیاز است تا کلیه رکورد های DNS سایت شما بررسی شوند. پس از آن بر روی دکمه ی Continue کلیک نمایید.

6. در این قسمت لیستی از تمامی رکورد های DNS دامنه ی سایت شما ، از جمله ساب دامین ها نمایش داده خواهند شد. اگر نیاز به ایجاد رکورد جدیدی داشته باشید می توانید با کلیک بر روی Add Record رکورد مربوطه را اضافه نمایید.

کلود فلر در سئو چیست

معمولا به صورت خودکار تمامی رکورد های موجود و مورد نیاز در این لیست قابل رویت می باشند ولی در صورتیکه رکورد ها تشخیص داده نشدند، آن ها را ایجاد نمایید. فقط می بایست در قسمت ip، ip سرور خود را وارد نمایید.
در این مرحله می توانید تعیین نمایید که سیستم کلود فلر بر روی کدام ساب دامین ها و رکورد ها فعال و یا غیرفعال باشد. ابر های نارنجی رنگ به معنای روشن بودن سیستم برای رکورد مربوطه می باشد. با کلیک بر روی هر ابر می توانید آن را فعال یا غیر فعال نمایید.
بر روی رکورد هایی مانند MX هرگز کلود فلر ایجاد نمی گردد و کلا بدون ابر می باشد.
ترجیحا این موارد به صورت پیش فرض باشند و بر روی Continue کلیک نمایید.

7. در ادامه می بایست نوع پلان مورد استفاده را انتخاب نمایید. پلان رایگان کلود فلر به تنهایی دارای امکانات بسیار زیادی می باشد ولی در صورت تمایل نیز می توانید از سایر پلان های تجاری آن که قوی تر می باشند نیز استفاده نمایید.
Free Plan را انتخاب نمایید و بر روی Continue کلیک کنید.

8. در این مرحله ، کلود فلر دو DNS جدید برای دامنه ی سایت شما نمایش می دهد. می بایست DNS های دامنه ی سایت خود را بر روی DNS های داده شده تنظیم نمایید و DNS های قبلی را حذف نمایید.

نکات:

برای دامنه های ملی ، می بایست از طریق سایت nic.ir و ورود به پنل کاربریتان اقدام نمایید. در صورت عدم آشنایی با نحوه ی تغییر DNS ها می توانید از آموزش تنظیم DNS ها در ایرنیک استفاده نمایید.
برای دامنه های بین المللی ، می بایست از طریق ناحیه ی کاربری رجیسترار دامنه، برای مثال Hostcontrol ، DNS های دامنه را تغییر دهید. در نهایت بر روی Continue کلیک نمایید.

مراقب باشید!: تنظیم و ست شدن کامل DNS های کلود فلر بر روی دامنه معمولا 24 تا 72 ساعت زمان نیاز دارد.
در این مرحله از مراحل فعال سازی کلود فلر ، اقدامات لازم انجام شده است، به صفحه ی اصلی سایت و تب Overview منتقل خواهید شد. همانطور که در تصویر مشخص است وضعیت یا Status سایت شما بر روی Pending یا معلق قرار دارد. در این حالت می بایست مدت زمانی را منتظر بمانید.
با کلیک بر روی Recheck Nameservers می توانید از وضعیت DNS ها را بررسی نمایید.

در نهایت پس از اعمال تنظیمات وضعیت سایت بر روی Active و مشابه تصویر می بایست باشد:

برای مشاهده ی تغییر در سرعت بارگذاری سایت ، ما قبل از ایجاد کلود فلر سایت مورد نظرمان را در سایت های GTMetrix.com و Pingdom.com آنالیز نمودیم و سرعت لود در تصویر مشخص می باشد.

بعد از فعال سازی کلود فلر نیز مجدد سایت را در این 2 آنالیزور بررسی نمودیم و همانطور که در تصویر قابل مشاهده می باشد، سرعت لود سایت از ثانیه به میلی ثانیه کاهش یافته است.

منبع: سئو هاما

QR: کلود فلر در سئو چیست و در دنیای تولید محتوا و سئو چگونه عمل می کند؟
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=26907

دیدگاه‌های کاربران 2 نظر

  1. عضویتش مقدور نیست

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.