ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> آموزش وردپرس >> کاهش مقدار پایگاه داده در وردپرس و تاثیر آن بر بهبود عملکرد وب سایت شما

کاهش مقدار پایگاه داده در وردپرس و تاثیر آن بر بهبود عملکرد وب سایت شما

12345
کاهش مقدار پایگاه داده در وردپرس و تاثیر آن بر بهبود عملکرد وب سایت شمابازبینی توسط رضافرخی(مدیر ارشد) در 30-05-1397امتیاز: 5.0کاهش مقدار پایگاه داده در وردپرس و تاثیر آن بر بهبود عملکرد وب سایت شمادو مولفه مهم برای نصب وردپرس وجود دارد: فایل های وردپرس ذخیره شده بر روی سرور شما پایگاه داده وردپرس برای شما لازم است که پایگاه داده وردپرس خود را پاک کنید و زمان به زمان آن ...

دو مولفه مهم برای نصب وردپرس وجود دارد:

  • فایل های وردپرس ذخیره شده بر روی سرور شما
  • پایگاه داده وردپرس

برای شما لازم است که پایگاه داده وردپرس خود را پاک کنید و زمان به زمان آن را کاهش دهید. با گذشت زمان، پایگاه داده وردپرس شما بسیاری از جداول بیش از حد، سوابق استفاده نشده و بسیاری از مطالب که شما می توانید بدون تاثیر بر وب سایت خود جمع آوری و آن ها را حذف کنید. این یک فرایند ضروری برای هر کاربر وردپرس است تا حداقل اندازه پایگاه داده خود را حفظ کند و بلافاصله وبلاگ وردپرس خود را بارگیری کند.

این کار باعث کاهش بارگیری بر روی سرور شما می شود و عملکرد وردپرس شما به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت. در این آموزش من نمونه ای از پایگاه داده وردپرس ShoutMeLoud را که 286.3 مگابایت است و به طور چشمگیری حجم آن را کاهش می دهم خواهید دید. شما می توانید این راهنمای گام به گام را دنبال کنید و این وظایف را در سایت خود انجام دهید.

توجه: تعداد کمی از این موارد به دانش فنی کمی نیاز دارند، و اگر شما خودتان را مورد سوال قرار دهید، احساس آزادی کنید تا در گفته های خود سوال به وجود آید و آن را پاسخ یا رد کنید:

 نحوه کاهش اندازه وردپرس پایگاه داده

مرحله 1: نسخه پشتیبان از  پایگاه داده وردپرس (مهم)

کاهش مقدار پایگاه داده

این گام ضروری است.

در مورد من، من از ویژگی پشتیبان شرکت میزبان(backup WPEngine) برای گرفتن یک پشتیبان کامل از پایگاه‌داده و همه فایل‌ها استفاده کرده‌ام.

شما همچنین می توانید از افزونه مدیریت WP-DB برای پشتیبان گیری از فایل پایگاه داده خود استفاده کنید. شما می توانید یک آموزش در اینجا پیدا کنید من به شدت از افزونه مدیریت WP-DB پشتیبانی می کنم چون نیاز به اجرای چند پرس و جو SQL، خالی و حذف جداول پایگاه‌داده(که همه این متصل شونده می‌تواند انجام دهد) نیاز داریم.

مرحله 2: غیر فعال کردن و حذف افزونه وردپرس استفاده نشده

کاهش مقدار پایگاه داده در وردپرس

از فهرست افزونه فعال در سایت وردپرس استفاده کنید و آن افزونه ها را غیرفعال کنید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید. ممکن است متصل شونده‌های دیگری باشد که یکبار در یک زمان از آن استفاده می‌کنید، اما من پیشنهاد می‌کنم که آن‌ها را در حال حاضر غیرفعال کنید و زمانی که دوباره نیاز دارید آن‌ها را نصب کنید. هدف ما برای امروز بهینه‌سازی کامل اندازه پایگاه‌داده است.

تنها از کار انداختن افزونه های استفاده‌نشده کمک زیادی در اینجا نخواهد بود، پس مطمئن شوید که آن افزونه های استفاده‌نشده را حذف کرده اید.

مرحله 3: حذف همه نظرات هرزنامه، نوشته های سطل زباله و ویرایشهای نوشته

هر نظراتی که در پوشه های هرزنامه و سطل زباله خود دارید، آنها را پاک کنید. به طور مشابه، همه نوشته ها را از پوشه سطل زباله حذف کنید و همه ویرایشهای نوشته را حذف کنید. شما می توانید از افزونه Cleaner Database Advance WordPress استفاده کنید تا این کار را با یک کلیک انجام دهید.

کاهش مقدار پایگاه داده در وردپرس برای عملکرد سایت

مرحله 4: پیدا کردن و پاک کردن جداول  بی استفاده

استفاده از این افزونه به شما کمک می‌کند که همه این میزها را تمیز کنید. این یک گام بسیار مهم است و تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که از نام جدولی که از آن استفاده نمی‌کنید اطمینان حاصل کنید. اگر اشتباه می‌کنید، از این مرحله صرف‌نظر کنید.

توجه: پس از استفاده افزونه را غیرفعال کنید.

مرحله ۵: حذف مقادیر فوق استفاده‌نشده از پایگاه‌داده

توجه: دانش فنی مورد نیاز

این کاری است که سالی یک‌بار انجام می‌دهم و پیشنهاد می‌دهد که اگر به phpMyAdmin عادت داشته باشید آن را انجام دهید.

اگر قبلا از phpMyAdmin استفاده کرده‌اید، به سادگی از این برنامه آموزشی ساده پیروی کرده و از همه مقادیر متا استفاده‌نشده توسط پایگاه‌داده خود خلاص شوید.

این کار اندازه پایگاه اطلاعاتی شما را به میزان قابل‌توجهی پایین نخواهد آورد، اما اگر به شدت مصمم هستید که پایگاه‌داده‌های وردپرس را پاک کنید، مفید است.

مرحله 6: استفاده از MySql Queries برای کاهش اندازه پایگاه داده

یکی از جداول که علت عمده افزایش اندازه پایگاه داده است ” wp_ commentmeta” به دلیل  افرونه Akismet است .

قبل از اجرای پرس و جو زیر ذکر شده اندازه wp_commentmeta من 146 مگابایت بود.

پس از بهینه سازی  آن را به 16.1 مگابایت کاهش یافت.

در اینجا دو پرس و جو که نیاز به اجرا دارند از پلاگین مدیریت WP-DB استفاده کنید> گزینه SQL query را اجرا کنید تا این ارقام را از داشبورد وردپرس اجرا کنید.

هر دو دستور SQL را به طور جداگانه اجرا کنید.

 عملکرد سایت

توجه: برای برخی از برنامه های نصب شده وردپرس یک شانس وجود دارد که نام‌های جدول پایگاه‌داده شما ممکن است با آنچه در کد بالا استفاده می‌شود متفاوت باشد. این می تواند چیزی شبیه wp_commentsmeta باشد پس فراموش نکنید که نام جدول DB خودتان را چک کنید و آن را جایگزین کنید.

در اینجا چندین عبارت Query SQL وجود دارد که برای کاهش اندازه پایگاه داده مفید خواهد بود:

کاهش پایگاه داده برای عملکرد سایت

مرحله 7: جداول پایگاه‌داده خالی و حذف استفاده‌نشده

باز هم، این مرحله برای کسانی است که کاربران وردپرس دارند که آگاهی مناسبی از جداول وردپرس دارند.

در زیر افزونه مدیریت WP-DB شما یک گزینه را برای جدول”خالی / رها ” پیدا خواهید کرد و از آنجا میتوانید فهرست تمام جداول موجود در WordPress DB را مشاهده کنید.

در اینجا شما می توانید سیاهه های مربوط را که مفید نیست خالی نکنید و آن جداولهایی را که توسط هر افزونه هایی که دیگر از آن استفاده نمی کنید، رها کنید.

به عنوان مثال من wp_roostsettings  را حذف کردم که توسط یکی از پلاگین هایی که در مرحله 2 حذف شد ایجاد شد.

مرحله 8: بهینه سازی پایگاه داده و شگفت زده شدن شما

اگر شما تمام مراحل بالا را دنبال کرده‌اید، حالا زمان آن رسیده که پایگاه‌داده خود را بهینه‌سازی کرده و ببینید چقدر اندازه شما را آزاد کرده‌اید. شما می توانید پایگاه داده خود را با استفاده از گزینه “بهینه سازی” افزونه WP-DB Manager بهینه سازی کنید، یا می توانید از افزونه WP-Optimize استفاده کنید . قبل از بهینه سازی پایگاه داده در اینجا، یک راهنمای را به اشتراک گذاشتم.

همانطور که در بالا ذکر شد، اندازه پایگاه داده وردپرس من قبل از تمیز کردن 286 مگابایت بود و پس از تمام مراحل فوق، اندازه پایگاه داده من به 96.7 مگابایت کاهش یافت. این کاهش بزرگ 189 مگابایت است! به طور کلی اگر شما یک سایت وردپرسی مشغول به کار دارید، باید هر دو ماه یکبار یک پایگاه داده وردپرس خود را پاک کنید یا هر بار دو هفته یک بار پایگاه داده وردپرس خود را بهینه کنید. به جلو بروید و شروع به کار بر روی کاهش اندازه پایگاه اطلاعاتی وردپرس کنید و بگذارید من بدانم که چقدر فضا قبلا بوده‌است و چقدر فضا در حال حاضر است.

منبع: shoutmeloud.com

QR: کاهش مقدار پایگاه داده در وردپرس و تاثیر آن بر بهبود عملکرد وب سایت شما
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=26302

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.