ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> آموزش وردپرس >> ترفندهایی در وردپرس وجود دارد که باید آنها را برای انجام کارها در سایت خود بدانید

ترفندهایی در وردپرس وجود دارد که باید آنها را برای انجام کارها در سایت خود بدانید

12345
ترفندهایی در وردپرس وجود دارد که باید آنها را برای انجام کارها در سایت خود بدانیدبازبینی توسط رضافرخی(مدیر ارشد) در 23-07-1397امتیاز: 5.0ترفندهایی در وردپرس وجود دارد که باید آنها را برای انجام کارها در سایت خود بدانیددر این نوشته میخواهیم 5 ترفند مهم که با فایل قدرتمند functions.php انجام می شود را به شما آموزش دهیم. همه قالب های وردپرسی با یک فایل قدرتمند functions.php ارائه می ...

ترفندهایی در وردپرس با functions.php

در این نوشته میخواهیم 5 ترفند مهم که با فایل قدرتمند functions.php انجام می شود را به شما آموزش دهیم.

همه قالب های وردپرسی با یک فایل قدرتمند functions.php ارائه می شوند. این فایل در قالب یک افزونه کار می کند و توانایی دارد قابلیت های جالبی به سایت شما بیافزاید. در این نوشته به شما ترفند های بسیار مفیدی از این فایل را آموزش خواهیم داد.

توجه:

پیش از هرگونه تغییر در فایل Functions.php از این فایل پشتیبان تهیه نمایید  که در صورت بروز خطا خواهید توانست فایل اصلی را بازگردانی کنید.

فایل توابع در وردپرس

فایل توابع که به صورت رایج Functions.php نامیده میشود. یک فایل مربوط به پوسته می باشد که معمولا همراه انواع پوسته های رایگان و تجاری ارائه می شود. برنامه نویسان خواهند توانست با استفاده از این فایل به پوسته خود قابلیت ها و ویژگی های مختلفی بدهند. این فایل در وردپرس مانند یک افزونه عمل می کند و قابلیت اضافه کردن کد ها و برنامه ها را به وردپرس ایجاد می کند.

پنج ترفند در وردپرس

1 – حذف دسته خاص از فید RSS در وردپرس

اگر قصد دارید یک دسته خاص را از فید RSS وبسایت خود حذف کنید کافیست کد های زیر را در فایل توابع وردپرس خود اضافه کنید.

ترفندهایی در وردپرس

2 – استفاده از شورتکد ها در ابزارک های متنی وردپرس:

به صورت پیش فرض اگر شما شورتکدی در داخل ابزارک های متنی وردپرس استفاده کنید عملی انجام نمی شود و خود شورتکد چاپ می شود اما با اضافه کردن کد های زیر به فایل توابع پوسته سایتتان از این پس با استفاده از شورتکد ها در ابزارک ها این شورتکد ها اجرا خواهند شد.

ترفندهایی در وردپرس سایت

3 – افزودن فرمت های قابل آپلود بیشتر به وردپرس:

به صورت پیش فرض وردپرس فقط اجازه آپلود فرمت های بسیار محدودی را به کاربران و حتی ادمین سایت می دهد. اما شما می توانید با استفاده از کد های زیر در فایل توابع پوسته خود هر فرمتی که خواستید را اضافه کنید.

ترفندهایی در وردپرس سایت شما

به عنوان مثال در کد های بالا ما قابلیت افزودن فرمت های svg و psd را به بخش رسانه های وردپرس افزوده ایم. شما می توانید فرمت های بیشتر را با استفاده از پسوند و mime type آنها به همین صورت اضافه کنید.

4 – حذف لینک دهی خودکار تصاویر در وردپرس:

به صورت پیش فرض هنگام استفاده از تصاویر در نوشته های وردپرس به تصاویر لینکی اضافه می کند که این لینک می تواند آدرس تصویر یا آدرس صفحه ای که وردپرس برای هر تصویر می سازد باشد. که با انجام اینکار وقتی کاربر برروی تصاویر کلیک می کند به صفحه ای دیگر منتقل می شود و از مطلب خارج می شود. برای برطرف کردن این مورد می توانید کد های زیر را به فایل توابع پوسته وردپرسی خود اضافه کنید.

ترفندهایی در وردپرس سایت شما

از این پس به صورت پیش فرض لینکی به تصاویر اختصاص داده نمیشود. اما شما با این حال می توانید با انتخاب خود تصاویر را به لینکی مرتبط کنید.

ترفندهایی در وردپرس سایت شما

5 – لینک کردن خودکار تصاویر شاخص به نوشته در وردپرس:

اگر پوسته شما به صورت خودکار تصاویر شاخص را به آدرس مطلب لینک نمیکند می توانید با افزودن کد های زیر به فایل توابع وردپرس اینکار را به صورت خودکار انجام دهید.

ترفندهایی در وردپرس

منبع: سزار

QR: ترفندهایی در وردپرس وجود دارد که باید آنها را برای انجام کارها در سایت خود بدانید
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=26627

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.