ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

12345
موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟بازبینی توسط سیما امینی در 20-11-1398امتیاز: 5.0موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟موتور جستجوی گوگل را همه ی ما میشناسیم و می دانیم این موتور جستجو بسیار قدرتمند است و در دنیای امروز محبوب ترین موتور جستجوی جهان محسوب می شود. اما ...

گوگل

موتور جستجوی گوگل را همه ی ما میشناسیم و می دانیم این موتور جستجو بسیار قدرتمند است و در دنیای امروز محبوب ترین موتور جستجوی جهان محسوب می شود. اما سوالی که در ذهن بسیاری از کاربران این موتور جستجو ممکن است که وجود داشته باشد این است که گوگل چگونه کار می کند؟ شیوه ی عملکرد این موتور جستجوی محبوب را در ادامه ی این مطلب می توانید مشاهده کنید.

اولین عملکرد گوگل با خزنده ها:

ربات خزنده و ایندکس صفحات جستجو با وب شروع میشود. ۶۰ تریلیون صفحه منحصر به فرد در فضای اینترنت وجود دارد که البته بطور مداوم در حال رشد هستند. گوگل صفحات وب را بوسیله ربات خزنده پیمایش میکند.

ربات خزنده بوسیله لینک از یک صفحه به صفحه دیگر میرود و در واقع این صاحبان سایت ها هستند که مشخص میکنند ربات گوگل سایت آنها را پیمایش کند یا نه.

گوگل صفحات سایت را بر اساس محتوا و فاکتورهای دیگر مرتب میکند و مسیر تمام این صفحات را نگهداری میکند که حجم آنها بیش از ۱۰۰ میلیون گیگابایت است.

الگوریتم های گوگل در رده ی دوم فعالیت

گوگل از برنامه ها و فرمول های پیشرفته ای استفاده میکند که بهترین نتیجه ممکن را حاصل میکنند.

بعد از ورود کلیدواژه الگوریتم ها برای درک بهتر منظور شما شروع به کار میکنند، این الگوریتم ها شامل روش های مختلف جستجو، کامل کردن اتوماتیک کلمات یا جملات، اصلاح تلفظ کلمات، تشخیص کلمات مترادف یا هم معنی، درک و استنباط از طریق پرس و جو و جستجو در لحظه میباشند.

گوگل بر اساس تحلیل های انجام شده توسط الگوریتم ها مطالب مرتبط را دسته بندی و پس از آن اقدام به رتبه بندی نتایج میکند.

الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال تغییر هستند و این تغییرات از ایده های مهندسین گوگل شروع میشوند.

رتبه بندی بر اساس کیفیت صفحات سایت، به روز بودن آنها، امنیت سایت ها، شبکه های اجتماعی و محیط های کاربری، ترجمه ها، جستجوهای جهانی و موارد دیگر انجام میشود. در این مرحله بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی بررسی میشود.

همه این موارد در ۱/۸ (یک هشتم ثانیه) اتفاق می افتد.

و در نهایت نتایج گوگل را در فرمت زیر میتوانید مشاهده کنید:

اسپم ها و گوگل

موتور جستجوی گوگل به شکل تمام وقت و دائمی در پی مبارزه و جلوگیری از اسپم های وبسایت ها و منابع مزاحم است.می توانیم بگوییم که تعداد زیادی از اسپم ها پیش از ورود و آغاز فعالیت فراگیر توسط گوگل حذف می شوند. سایر اسناد مشکوک توسط مهندسین گوگل بررسی میشوند و در صورت مشاهده اسپم آنرا بصورت دستی حذف میکنند.

زمانی که گوگل اقدامی در این مورد انجام دهد آنرا به اطلاع صاحبان سایت ها میرساند و آنها میتوانند سایت خود را بررسی و مشکلات آنرا رفع نمایند سپس به گوگل اطلاع دهند.

QR: موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=27165

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.