ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> بررسی دوربین مینی اسپید دام PTZ هایک ویژن مدل DS-2DE2A404IW-DE3

بررسی دوربین مینی اسپید دام PTZ هایک ویژن مدل DS-2DE2A404IW-DE3

در این مقاله به بررسی دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن میپردازم. من یک دوربین هایک ویژن مدل DS-2DE2A404IW-DE3 دارم و مدتی است که آن را آزمایش می کنم و اکنون می توانم تمام اطلاعات مربوط به این محصول را به شما به اشتراگ بزارم و در این مقاله به بررسی این محصول بپردازم. وقتی دوربین مینی اسپیدام دام ۴ مگاپیکسل هایک ویژن را در فروشگاه دیجی حفاظ دیدم، وقتی قیمت را دیدم باور نکردم و این محصول را خریدم و از خرید خود پشیمان نیستم و آزمایش ها و تست های که انجام دادم گفتم که با شما دوستان هم در میان بزارم تا شاید شما دوستان هم در خرید این محصول شک نکنید و آن را برای کسب و کار و منزل خود بخرید.

وقتی من این دوربین مینی PTZ دام هایک ویژن را تهیه کردم، قیمت آن ۱۵۹.۹۹ دلار (دلار آمریکا) بود. من نمی دانم وقتی این مقاله را می خوانید چقدر پول پس اندازی دارید، اما اگر قیمت 6,600,000 میلیون تومان برای شما معقول است، در خرید آن شک نکنید و اقدام به خرید بکنید، در مورد این دوربین صحبت های زیادی شده است.

بررسی اجمالی دوربین مینی اسپید دام ۴ مگاپیکسل هایک ویژن

بیاید به برخی از جزئیات اساسی این دوربین نگاهی بیندازیم بعداً می توانید به ویژگی ها ی این دوربین را بیشتر جستجو کنید. این یک محصول حرفه ای است و دوربین مینی اسپید دام را می توان یک محصول حرفه ای دانست، منظور من از حرفه ای بودن دوربین این است که برای رقابت با محصولات مصرفی مانند دوربین های هوشمند Arlo ،Wyze و Reolink طراحی نشده است که قبلاً بررسی کردیم. من ۱۷ سال به عنوان مهندس دوربین امنیتی سامسونگ کار کردم و قبلاً دوربین های حرفه ای را با همان ویژگی های این دوربین هایک ویژن آزمایش کردم.

درک این نکته مهم است که این نوع دوربین یک شرکت معتبر به مشتریان ارائه دهد و یک تکنسین دوربین مداربسته معمولاً آن را نصب می کند. اما نگران نباشید، حتی اگر مهارت فنی ندارید، من تضمین می کنم که می توانید از این مقاله لذت ببرید زیرا من همه چیزهایی را که باید در مورد این دوربین بدانید به گونه ای توضیح می دهم که درک آن برای شما آسان باشد. لطفا فقط تا انتها مقاله را بخوانید. برای کار با یک ضبط کننده حرفه ای طراحی شده است دوربین های امنیتی حرفه ای برای ذخیره فیلم ها به دستگاه NVR هایک ویژن (ضبط کننده ویدیوی شبکه) نیاز دارند. اگر قصد استفاده از این دوربین هایک ویژن را دارید، توصیه می کنم یکی از آنها را خریداری کنید. این نوع ضبط کننده دوربین مداربسته را می توانید در فروشگاه هایک ویژن پیدا کنید.

متعلقات داخل جعبه دوربین مداربسته مینی PTZ دام هایک ویژن

در جعبه دوربین، منبع تغذیه آداپتور ۱۲ ولت، محافظت از اتصالات سیم، قلاب مهار کننده دوربین و پیچ ها برای نصب، یک راهنمای سریع و یک CD به همراه نرم افزار و کتابچه راهنما نیز وجود دارد درون جعبه دوربین.

ویژگی های دوربین مینی اسپید دام گردان هایک ویژن

برای روشن کردن دوربین می توانید از منبع تغذیه یا سوئیچ PoE (Power Over Ethernet) استفاده کنید. من ترجیح می دهم از PoE استفاده کنم زیرا شما فقط به یک کابل شبکه در دوربین نیاز دارید. این یکی از ویژگی های دوربین گردان هایک ویژن است در اینجا لیستی از ویژگی های دوربین آورده شده است بعداً به جزئیات مراجعه کنید.

  • وضوح بالا (۴ مگاپیکسل)
  • عملکرد عالی در نور کم ؛
  •  جبران نور پس زمینه (WDR) ؛
  • PTZ (پانل ، شیب و بزرگنمایی) ؛
  • بزرگنمایی نوری ۴ برابر ؛
  • محدوده IR تا ۲۰ متر ؛
  • فشرده سازی فیلم H.265؛

وضوح 4 مگاپیکسل دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن

وضوح ۴ مگاپیکسل در دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن دارای رزولوشن ۴ مگاپیکسل است. که فیلم را ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ در ابعاد پیکسل فیلم برداری می کند که نمایانگر دو برابر دوربین های Full HD (1080p) سنتی است. وضوح بالاتر به معنای جزئیات بهتر در تصویر است، خصوصاً در مواردی که برای تشخیص چهره یا خواندن پلاک خودرو وقتی از زوم دیجیتال استفاده می کنید. عملکرد کم نور اکثر دوربین های امنیتی سنتی در شرایط کم نور کار سختی است. مخصوصا در شب، که باید LED های مادون قرمز دید در شب خود را روشن کنند که برای روشنایی صحنه استفاده می شود.

عملکرد دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن در نور کم

مطمئناً، مادون قرمز و لامپ پروژکتور مفید هستند، اما گاهی اوقات بهتر است با دوربینی کار کنید که در شرایط کم نور تصاویر را ضبط کند. فرض کنید شما دوربین را در فضای باز نصب می کنید و LED های مادون قرمز آنقدر قدرت ندارند که بتوانند منطقه وسیع را روشن کنند. و نمی توانید از لامپ پروژکتور استفاده کنید زیرا نمی خواهید توجه را به دوربین جلب کنید. دوربین های امنیتی با عملکرد کم نور به طور خودکار پارامتر خود را تغییر می دهند (دیافراگم لنز، سرعت شاتر، افزایش و غیره) تا با شرایط سخت سازگار شوند. این مورد در مورد این دوربین مینی اسپید دام وجود دارد که از فناوری Darkfighter هایک ویژن استفاده می کند. در اینجا یک مقایسه اساسی وجود دارد، نگاهی به تصاویر زیر بیندازید.

تصویر اول سناریوی واقعی را نشان می دهد، همانطور که میبینید بدون نور و چراغ میباشد. در تصویر دوم LED های مادون قرمز دید در شب دوربین روشن است و دیدن اشیاء تا حدی امکان پذیر است. استفاده از چراغ های مادون قرمز دید در شب دوربین در یک سناریو با اشیا رفلکس انعکاسی، مانند شیشه، می تواند یک مشکل باشد. خوشبختانه ، شیشه نور IR را به لنز دوربین برنمی گرداند، تصویر سوم LED های مادون قرمز دید در شب خاموش در دوربین را نشان می دهد و دوربین برای کار با نور کم تنظیم شده است. دیدن تصویر در حالت تاریک در حالت رنگی امکان پذیر است. سرانجام تصویر شماره ۴ خاموش بودن مادون قرمز دید در شب دوربین را با پارامترهای دوربین تنظیم شده برای کار در شرایط کم نور در موتور سیاه و سفید نشان می دهد. جبران نور پس زمینه اکثر دوربین ها در شرایطی با کنتراست نور بالا کار سختی است. این حالت هنگامی است که دوربین را در داخل خانه و رو به پنجره نصب می کنید. دوربین مداربسته باید از برخی ویژگی ها برای جبران تفاوت بین مناطق روشن و تاریک برخوردار باشد. این ” جبران نور پس زمینه ” نامیده می شود.

جبران نور پس زمینه و فناوری WDR

دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن از ویژگی WDR (محدوده پویای گسترده) برخوردار است که بهترین روش برای مقابله با این سناریو است. در کاتالوگ دوربین می توانید اطلاعات مربوط به ویژگی ۱۲۰dB WDR را پیدا کنید. دامنه دوربین حرفه ای WDR از ۸۰ تا ۱۲۰ دسی بل است (هرچه بالاتر باشد بهتر است). حرکت، به چپ و راست و بالا پایین و بزرگنمایی، می تواند از ویژگی دوربین گردان هایک ویژن باشد و برای کنترل از راه دور دوربین با استفاده از تلفن هوشمند، رایانه یا حتی یک جوی استیک می توانید دوربین را کنترل و به هر طرفی که بخواهید می توانید دوربین را بچرخانید واقعاً جالب است، اینطور نیست؟

دید در شب مادون قرمز دوربین مداربسته مینی اسپید دام PTZ هایک ویژن

دوربین های PTZ برای کاربردهای حرفه ای بسیار محبوب هستند و می توانید آنها را در مکان های عمومی و بزرگ مانند پارک ها، مراکز خرید و پارکینگ ها  و ویلا پیدا کنید. دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن دارای زوم اپتیکال ۴X است که برای دیدن جزئیات در مناطق کوچک کافی است (برای کار در مناطق بزرگ طراحی نشده است). LED های مادون قرمز دوربین آنقدر قدرتمند است که می تواند تا فاصله ۲۰ متری را دید.

فشرده سازی h.265 در دوربین مینی PTZ هایک ویژن

این دوربین برای نصب در داخل حیاط خانه یا در مناطقی با مسافت کم مانند دروازه ورودی درب حیاط پشتی خانه خوب است. فشرده سازی در این دوربین برای بهینه سازی ضبط و استفاده بهینه از فضای هارد وجود دارد. دوربین های امنیتی برای فشرده سازی فیلم از CODEC (کمپرسور) مانند MJPEG ،MPEG-4 ،H.264 یا H.265 استفاده می کنند. H.265 کارآمدترین موردی است که امروزه توسط دوربین های امنیتی مورد استفاده قرار گرفته شده است. دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن این کدک و ویژگی را دارد (تصویر زیر را ببینید).

به یاد داشته باشید که لازم است یک دستگاه رکوردر و ضبط کننده یا پخش کننده ویدیو مانند دستگاه NVR هایک ویژن باید داشته باشید که با چنین کدک ای که به پردازنده های قدرتمند نیاز دارد سازگار باشد و قبل از استفاده از H.265، مطمئن شوید دستگاه ضبط یا پخش از آن پشتیبانی می کند.

مزایا و معایب دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن

  • کیفیت تصویر: وضوح بالا (۴MP)
  • عملکرد در نور کم
  • حرکت ، به چپ و راست ، بالا و پایین بزرگنمایی
  • ضد آب بودن دوربین IP66
  • فشرده سازی فیلم H.265

نقاطع ضعف دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن

  • به مهارت های فنی نیاز دارد

نتیجه و خلاصه مطلب

به نظر من دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن محصولی عالی است. این دوربین برای کاربردهای حرفه ای طراحی شده است و دارای بهترین ویژگی هایی است که در دوربین های معمولی و سنتی و مصرف کننده وجود ندارد. قیمت دوربین هایک ویژن بسیار پایین است و ارزش خرید را دارد. برای بررسی قیمت به فروشگاه دیجی حفاظ مراجعه کنید امیدوارم این مقاله را پسندیده باشید. لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 

منبع