ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> مکان های مذهبی – دیدنی استان قزوین

مکان های مذهبی – دیدنی استان قزوین

در این مطلب قصد داریم مکان های مذهبی قزوین را دسته بندی کنیم. این مطلب توسط هتل ایرانیان قزوین، یکی از بهترین هتل های قزوین آماده شده است. هتل ایرانیان همواره پذیرای مهمانان عزیز هتلهای قزوین است.

امامزاده ها با بناهای تاریخی و دیدنی قزوین

امامزاده حسین

امازاده حسین یا شاهزاده حسین فرزند امام هشتم، امام رضا (ع) است. او در حین عبور امام رضا از قزوین فوت کرده و در این مکان دفن شده است.

پیغمبریه

زیارتگاه پیغمبریه یا چهار انبیاء در نزدیکی دولتخانه صفوی و در کنار یک مدریه و مسجدی مربوط به دوره صفویه قرار دارد. این مکان، محل دفن چهار پیامبر از قوم بنی اسرائیل است.

امامزاده اسمائیل

یکی از فرزندان امام صادق (ع) است. بقعه این امامزاده در زمان قاجارها تجدید ساخت شده، و این بنا در قزوین جزء مکان های بسیار مقدس به شمار می رود.

آمنه خاتون

ساختمان این زیارتگاه مربوط به دوره صفویه است. ساختمان این بنا به زیبایی طراحی شده است. ظاهر آن به صورت هشت ظلعی معماری و تزئین گشته است.

زبیده خاتون

این امامزاده در محل بایندر کوچه واقع شده است. بنای بقعه در طرف شرق صحن و ساختمانی که به عنوان مسجد در نظر گرفته شده است، در سمت شمال آن واقع شده است.

امامزاده اباذر

این امامزاده خارج از شهر قزوین و در 15 کیلومتری آن ساخته شده است. این امامزاده بر روی یک تپه قرار دارد که بنای کوچک و زیبای آن از گذشته های دور برای مردم قزوین مقدس بوده است.

امامزاده ولی ضیاآباد

این امامزاده در شهر ضیاآباد است. شهر ضیاآباد تا قزوین، حدود 50 کیلومتر فاصله دارد. بنا به مطالب ثبت شده، این امامزاده را از احفاد امام موسی کاظم (ع) می دانند.

امامزاده کمال ضیاآباد

این امامزاده هم در نزدیکی شهر ضیاآباد قرار دارد. زیباییش در بنای آن است که به طور کامل از آجر ساخته شده است. طراحی ساختمان بسیار زیباست و ظاهری دیدنی دارد.

امامزاده علی شکرناب

در نزدیکی روستای شکرناب بنای امامزاده ای قرار گرفته است که بسیار زیباست. این روستا از توابع شهرستان آبیک بوده و در 30 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.

امامزاده عبدالله و فضل الله فارسجین

در مسیر جاده بین قزوین و ابهر، شهر کوچکی به نام فارسجین وجود دارد. در کنار آن بنای آجری بسیار قدیمی یک امامزاده قرار دارد که مربوط به قرن ششم هجری است. دیدن این بنای زیبا بسیار تحسین برانگیز است.

مساجد با بناهای زیبای تاریخی

مسجد النبی (سلطانی)

طرحی که برای این مسجد در نظر گرفته شده، خاص است. خاص بودن آن در بزرگی و شکوه آن است. فضایی بزرگ با مساحتی در حدود 14000 متر مربع. این بزرگی و گستردگی شامل صحن و شبستان های آن هم می شود. همین موضوع منجر به منحصر به فرد بودن آن در قزوین و ایران می شود.

مسجد پنج علی

مسجدی مربوط مربوط به دوره صفویه است که اهل حرم از آن استفاده کرده اند. این مسجد از طریق نقبی در زیر آن به ارگ سلطنتی ارتباط داشته است.

مسجد سنجیده

این مسجد جایگزینی برای یک آتشکده در محله درب ری است. از روی ساختار بنا و روایات گذشته به نظر می رسد این مسجد مربوط به دوره سلجوقیان است.

مسجد حیدریه

مسجدی بسیار قدیمی است که یکبار بر اثر زلزله سال 513 تخریب شد. این بنا بار دیگر در زمان قاجاریه بنا شد. تاریخ و گذشته بنا به دوره دوم هجری برمی گردد.

مسجد جامع عتیق

اهمیت این بنا به تاریخی و کم نظیر بودن آن است. این بنا در تمام ایران منحصر به فرد است. زیرا نحوه ساخت و کار هنرمندان دوره های مختلف در آن قابل مشاهده است. این مسجد نیز بر روی یک آتشکده بنا شده است که قدمتی سه هزار ساله دارد. بخش هایی از آتشکده همچنان باقی است و مسافران می توانند از آن بازدید کنند.

هتل ایرانیان قزوین برای راحتی مهمانان و مسافران شهر، تورهای مختلف قزوین گردی برگزار می کند. اگر اقامت خود را هتل در قزوین در نظر گرفته اید، ایرانیان همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.