ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> شرایط و روش های تحصیل در کانادا

شرایط و روش های تحصیل در کانادا

هرساله افراد بسیاری به دلایل متفاوت مانند زندگی در کانادا، دریافت مدرک تحصیلی کانادایی و یا گرفتن اقامت کانادا پس از تحصیل، برای تحصیل در کانادا اقدام میکنند و روند پروسه های دریافت ویزای دانشجویی کانادا را طی می کنند که البته اگر متقاضی به این موضوع وارد نباشد، ممکن است با ریجکتی دانشگاه یا حتی سفارت برای دریافت ویزا مقابل شود و همین موضوع دلیل قاطعیست که ما به داوطلبان ویزای تحصیلی کانادا توصیه میکنیم که این امر را به اشخاص یا دفتر مهاجرتی معتبر در ایران بسپارند تا ریسک پذیرفته نشدن آنها به صفر برسد.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تحصیل به یکی از دو زبان رسمی کانادا یعنی انگلیسی یا فرانسه را انتخاب کنند که این امر بستگی به ایالتی که دانشجو برای تحصیل انتخاب میکند دارد. به طور مثال تحصیل در کبک، اغلب به زبان فرانسه می باشد و دانشجویی در ساسکاچوان یا تورنتو به زبان انگلیسی می باشد. برخی مؤسسات آموزشی دروس را به هر دو زبان ارائه می‌کنند هر‌چند برای حضور در هر یک از سطوح تحصیلی تسلط کامل به هر دو زبان ضرورتی ندارد. در بیشتر بخش‌های کانادا، زبان ‌اصلی تحصیل در سطح مدرسه و دانشگاه، انگلیسی می‌باشد. با این حال آموزش به زبان فرانسه نیز در سطحی گسترده در سراسر کشور ارائه می‌شود. فارغ از زبان اصلی آموزش، معمولاً انگلیسی یا فرانسه به‌عنوان زبان دوم از سنین آغازین به کودکان تدریس می‌شود. معمولاً در برای تحصیل در کبک، دانش آموزان باید تا پایان دوره‌ی دبیرستان به زبان فرانسه درس بخوانند. البته استثنائاتی نیز وجود دارند که به‌ واسطه‌ی آن‌ها کودک می‌تواند مجوز شایستگی برای درس خواندن به زبان انگلیسی را کسب کند. برخی از این شرایط عبارت است از:

  • اگر پدر یا مادر کودک تحصیلات مقدماتی را در کانادا به زبان انگلیسی سپری کرده باشند.
  • اگر کودک یا یکی از خواهر و برادرهایش بیشتر مدت تحصیل در مقطع ابتدایی یا دبیرستان را در کانادا به زبان انگلیسی سپری کرده باشند (در صورتی که پدر یا مادر کودک شهروند کانادا باشد).
  • اگر پدر یا مادر کودک بعد از تاریخ 26 آگوست سال 1977 در کبک به مدرسه رفته باشند و در آن زمان توانسته‌اند واجد شرایط تحصیل به زبان انگلیسی شوند ( در صورتی که پدر یا مادر کودک شهروند کانادا باشند).

علاوه بر این موارد، کودکانی که والدین آن‌ها به دلایلی مثل مجوزهای تحصیلی یا کاری موقتاً در کبک حضور دارند نیز می‌توانند در مدارس انگلیسی ‌زبان حاضر شوند. با این حال به‌طور کلی، زمانی که تازه واردین به کشور کانادا در کبک اقامت می‌گزینند، فرزندان آن‌ها باید در مدارس فرانسه زبان حضور یابند. البته گزینه‌ی تحصیل در خانه به زبان انگلیسی نیز برای فرزندان آن‌ها در دسترس است.

جالب است بدانید که مدتی است که متقاضیان میتوانند با گرفتن ویزای مولتی کانادا (TRV) و با مراجعه به کانادا، دانشگاه مدنظر خود را پیدا کنند و پس از قبولی از سمت دانشگاه، میتوانند ویزای توریستی کانادای خود را به ویزای دانشجویی تبدیل کنند و به تحصیل در کانادا بپردازند.

شرکت مهاجرتی پرشین مهاجر با داشتن سالها تجربه در امور دریافت ویزای دانشجویی کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا میتواند شما را برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا و هموارسازی مسیر تحصیل شما در کشور زیبای کانادا همراهی کند.

دریافت اطلاعات بیشتر از وب سایت رسمی شرکت پرشین مهاجر به آدرس:

http://persianmohajer.com

صفحه رسمی تلگرام پرشین مهاجر:

http://t.me/persianmohajer